شناسه خبر: 3149 منتشر شده در مورخ: 1393/1/17 ساعت: 08:34 گروه: ورزشی  
عربستان زمینه حضور زنان در مسابقات فوتبال را فراهم می کند

عربستان زمینه حضور زنان در مسابقات فوتبال را فراهم می کند

دست اندرکاران ورزش عربستان برای کسب رضایت مسوولین کنفدراسیون فوتبال آسیا، حضور زنان در ورزشگاه های این کشور را برای تماشای مسابقات فوتبال ممکن دانستند.

شبکه ورزشی ابوظبی به نقل از منابع خبری عربستان سعودی گزارش داد: مسوولان ورزش عربستان سعودی در نشست اخیر خود حضور زنان در ورزشگاه های فوتبال این کشور براساس ضوابط اسلامی و آداب و رسوم این کشور امکانپذیر دانستند.

این مسوولان پنج شرط برای حضور زنان در ورزشگاه های فوتبال این کشور قرار داده اند.

حضور بانوان به همراه خانواده هایشان نه به صورت انفرادی، درنظر گرفتن مکان خاصی از ورزشگاه برای استقرار خانواده ها، اختصاص درهای ورودی و خروجی خاص برای خانواده ها، اختصاص خودروهای حمل و نقل عمومی برای خانواده ها و وجود آب خوری ها و سرویس های بهداشی اختصاصی زنان در ورزشگاه ها از جمله شروط مسوولان عربستان برای حضور زنان در ورزشگاه های این کشور است.

پیش از این مسوولان فوتبال عربستان سعودی اعلام کرده بودند که 15 درصد ورزشگاه ملک عبدالله شهر جده برای خانواده ها در نظر گرفته شده است و زنان نیزبه همراه خانواده می توانند برای اولین بار از مسابقات فوتبال در این ورزشگاه دیدن کنند.

به گزارش شبکه ورزشی ابوظبی، پیش ازاین مسوولان عربستان درماه سپتامبر اعلام کردند که مسوولان بلند پایه این کشور ضمانت های لازم برای میزبانی مسابقات فوتبال جام 2019 ملت های آسیا را تقبل کرده اند.

درهمین حال، چندی پیش « حافظ المدلج » یکی از مسوولان عربستانی کنفدراسیون فوتبال آسیا از انصراف عربستان سعودی به دلیل تاخیر در تکمیل پرونده میزبانی این مسابقات خبر داده بود، اما با رایزنی های صورت گرفته با « سلمان بن ابراهیم » رییس بحرینی کنفدراسیون فوتبال آسیا این پرونده بار دیگر به جریان افتاد.

به گزارش شبکه ورزشی ابوظبی، موافقت مسوولان عربستان سعودی با حضور زنان درورزشگاه های این کشور درحالی بیان می شود که یک منبع در کنفدراسیون فوتبال آسیا شانس عربستان سعودی برای کسب میزبانی جام ملت های آسیا را به دلیل مخالفت با حضور زنان در ورزشگاه های این کشور را بسیار کم دانسته بود.

ایران و سه کشور امارات، عربستان و تایلند نامزد نهایی میزبانی جام ملت های 2019 هستند و در مواجهه با ملاک های ارتقا یافته AFC برای دریافت میزبانی جام ملت های آسیا سال 2019 رقابت حساسی را دنبال می کنند.
 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *