شناسه خبر: 3145 منتشر شده در مورخ: 1393/1/16 ساعت: 14:01 گروه: اجتماعی  
اجرای طرح سوادآموزی برای ۱۸ هزار مددجوی کمیته امداد در سال ۹۲
معاون امور فرهنگی کمیته امداد مطرح کرد

اجرای طرح سوادآموزی برای ۱۸ هزار مددجوی کمیته امداد در سال ۹۲

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) از اجرای طرح سوادآموزی برای ۱۸ هزار نفر از مددجویان مورد حمایت در سال ۹۲ خبر داد.

 اکبر میرشکار با اشاره به افزایش بهره مندی بانوان‌سرپرست خانوار از کانونهای این نهاد اظهار داشت: در سال 92 بیش از 16 هزار بانوی سرپرست خانوار از خدمات کانونها استفاده کرده‌اند و در مجموع، در سال 92، 22 درصد رشد در بخش استفاده کنندگان از کانونها را شاهد بوده‌ایم.

وی به رشد 200 درصدی برگزاری اردوهای حج فقرا در سال 92 به نسبت سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: با مشارکت خیران 56 هزار نفر از سالمندان در سال 92 به این اردوها اعزام شده‌اند.

میرشکار با بیان اینکه در 9 ماهه نخست سال 92 تعداد 565 هزار مورد خدمات مشاوره‌ای و آموزش‌های گروهی انجام شده است، تصریح کرد: این میزان در مقایسه با سال 91 با رشد 26 درصدی مواجه بوده است.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه اجرای برنامه‌های آموزش خانواده در سال 92 نسبت به سال قبل 32 درصد رشد داشته است، خاطر نشان کرد: در 9 ماه نخست 92 جمعا به یک میلیون و 700 هزار نفر آموزش ارائه شده است.

وی با بیان اینکه موارد شناسایی و ارجاع شده با موضوع اعتیاد در سال 92 تعداد 544 نفر (با 58 درصد رشد ) بوده است، گفت: در سال 92 تعاملات گسترده‌ای با ستاد مبارزه با مواد مخدر فراهم و تقدیرنامه این ستاد به این نهاد نیز اهداء شد.

میرشکار با اشاره به رشد فزاینده هدایتهای تحصیلی ادامه داد: در سال 92 نسبت به انعقاد قرارداد با 12 موسسه آموزشی معتبر اقدام و کلاسهای آمادگی کنکور در حجم بسیار مناسبی برگزار شد.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود:در 9 ماه نخست سال 92، تعداد 2890 نفر از بانوان مطلقه پس از ارائه خدمات مشاوره‌ای، ازدواج مجدد کردند که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل 9 درصد رشد داشته است.

وی شرکت بیش از 48 هزار نفر در مسابقات فرهنگی، اعزام 22 هزار دانش‌آموز با کمکهای خیران و اعتبارات دولتی به اردو را از دیگر اقدامات حوزه فرهنگی در سال 92 اعلام کرد.

میرشکار به رشد فزاینده قبولی دانش آموزان مورد حمایت در دانشگاهها اشاره کرد و گفت: تعداد پذیرفته شدگان در کنکور دانشگاه‌ها بیش از 10 هزار و 250 نفر بوده است که در مقایسه زمانی قبل 12 درصد رشد داشته است.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره)به رشد فزاینده تعامل و ارتباط با دستگاه‌های اجرایی کشور، همایش‌های دانشجویی و اعتبارات شهریه تحصیلی دانشجویان معادل 50 درصد رشد، بهره‌مندی تعداد بیش از 2209 نفر از دانشجویان و دانش آموزان نخبه از خدمات ویژه فرهنگی و رشد 2 درصدی موفقیتهای تحصیلی در مجتمع‌های شبانه روزی، رشد فزاینده نظارت و بازرسی تخصصی از فعالیتهای فرهنگی استانهای کشور و آغاز عملیات اجرایی بومی سازی شیوه و محتوا با هدف طراحی آموزشها و پیامهای فرهنگی متناسب با اقتضائات و ظرفیتهای بومی و استانی و آغاز عملیات اجرایی پیوست فرهنگی برای تمامی فعالیتهای امداد در سه حوزه اکرام ، مسکن و اشتغال وآغاز شبکه سازی طرح فلاح اشاره کرد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
منبع خبر: خبرگزاري فارس
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *