شناسه خبر: 3138 منتشر شده در مورخ: 1393/1/16 ساعت: 10:53 گروه: فرهنگی  
ثبت نام 55 ناشر لاتین و 62 ناشر عرب در نمایشگاه کتاب
مدیر بخش بین‌الملل نمایشگاه خبر داد؛

ثبت نام 55 ناشر لاتین و 62 ناشر عرب در نمایشگاه کتاب

ه گفته مدیر بخش بین‌الملل بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، 55 ناشر کتب لاتین و 62 ناشر کتب عربی، ثبت نام خود را در این نمایشگاه قطعی کرده‌اند.

  علیرضا ربانی مدیرمسئول انجمن ناشران بین‌الملل ایرانیان و مدیر بخش بین‌الملل بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درباره تعداد ناشران خارجی و موزّعان کتاب‌هایشان که در مهلت تعیین شده (تا 10 فروردین) در این نمایشگاه ثبت نام کرده‌اند، گفت: در بخش لاتین 55 مورد ثبت نام داشته‌ایم که اینها یا ناشران خارجی هستند و یا موزعین ایرانی که نمایندگی این ناشران را در ایران بر عهده دارند.

وی افزود: 2 ناشر هم یکی از آلمان و یکی از ترکیه به صورت مستقل در نمایشگاه ثبت نام کرده‌اند. یک ناشر دیگر هم از ترکیه بعد از پایان مهلت ثبت نام، درخواست ثبت نام داد که با توجه به اینکه موارد دیگری هم بوده که درخواست ثبت نام داشته‌اند، تصمیم داریم این مهلت را تا پایان هفته جاری تمدید کنیم.

مدیر بخش بین‌الملل بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران همچنین گفت: در بخش عربی هم 40 ناشر عرب از کشورهای سوریه، مصر، لبنان و عراق برای حضور در این نمایشگاه ثبت نام کرده‌اند و علاوه بر اینها 22 مورد ثبت نام از ناشران ایرانی که در بخش عربی فعالیت می‌کنند، داشته‌ایم که اینها یا نماینده دیگر ناشران عرب هستند یا خودشان کتب عربی تولید می‌کنند.

به گفته ربانی، در بخش کشورها و سالنی که به همین نام (سالن کشورها) نامگذاری شده است، بجز تعدادی از انجمن‌های دوستی ایران با برخی کشورها، آلمان و ترکیه ثبت نام کرده‌اند.

مدیرمسئول انجمن ناشران بین‌الملل ایرانیان همچنین از بارگذاری اطلاعات کتاب‌های خارجی که قرار است در نمایشگاه امسال عرضه شود خبر داد و یادآور شد: تاکنون اطلاعات حدود 60 هزار عنوان کتاب روی سایت این انجمن آپلود شده و این غیر از اطلاعات کتاب‌های عربی است که به دلیل برخی مشکلات فنی، اطلاعات آنها دیر قابل بارگذاری است. ما پیش بینی می‌کنیم اطلاعات 40 هزار عنوان کتاب خارجی دیگر هم تا قبل از شروع نمایشگاه، روی سایت انجمن قرار بگیرد.

مدیر بخش بین‌الملل بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در خصوص ورود کتاب‌های خارجی به گمرکات کشور و ترخیص آنها برای عرضه در نمایشگاه گفت: بیشتر محموله‌های کتب خارجی تا قبل از عید به مقصد ایران ارسال شده و برخی از آنها هم ترخیص شده‌اند. در بخشی که مربوط به وظایف انجمن ناشران بین‌الملل ایرانیان می‌شود، قراردادها برای ترخیص کتاب‌ها در گمرک بسته شده و تا جایی که می‌دانم آن بخشی هم که وظیفه وزارت ارشاد است، در حال انجام است.

ربانی ادامه داد: در مورد ویزاهایی هم که خارجی‌ها درخواست کرده‌اند، درخواست‌های مربوط به اغلب آنها ارائه شده و در انتظار صدور کد رهگیری از وزارت امور خارجه هستیم.

وی در مورد مکان استقرار ناشران خارجی هم گفت: بر اساس تصمیم نهایی فضای کلی بخش بین‌الملل در همان محدوده مصلی و مشابه نمایشگاه بیست و پنجم است و قرار است امروز هم سالن‌ها و ابعاد آن را به ما اطلاع دهند و در واقع مکان بخش بین‌الملل در اختیار ما قرار گیرد.

مدیر بخش بین‌الملل بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مورد اینکه مسئولان این نمایشگاه از فضای ناشران خارجی در سال گذشته که بیرون از مصلی و در ضلع جنوبی خیابان شهید بهشتی بود، می‌خواهند چه استفاده‌ای بکنند؟ اظهار بی‌اطلاعی کرد.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *