شناسه خبر: 3117 منتشر شده در مورخ: 1393/1/12 ساعت: 13:24 گروه: اجتماعی  
دیدار داوطلبان هلال احمر گلستان با 222 خانواده سالمند و 28 خانواده شهدا در قالب طرح "نیابت"

دیدار داوطلبان هلال احمر گلستان با 222 خانواده سالمند و 28 خانواده شهدا در قالب طرح "نیابت"

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان گلستان گفت: در طرح "نیابت" امسال، داوطلبان جمعیت هلال احمر گلستان با 222خانواده سالمند و 28 خانواده شهدا دیدار داشتند.

فرهاد میقانی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در طرح "نیابت" که از 10 اسفند آغاز شد و تا ابتدای نوروز سال جاری ادامه داشت 150 نفر از داوطلبان جمعیت هلال احمر استان مشارکت کردند.

وی در توضیح طرح "نیابت" گفت:  در این طرح به خانواده های بی فرزند و سالمند در انجام امور روزانه سالمندان و معلولان از جمله کارهای منزل، ارائه خدمات حمایتی و فرهنگی، دلجویی و پرستاری می شود.

وی ترویج خدمت رسانی به مردم، ایجاد انگیزه و حس اعتماد به نفس در بین اعضا و داوطلبان را از اهداف این طرح عنوان کرد و افزود: طرح "نیابت" یکی از طرحهای حوزه داوطلبان جمعیت هلال احمر است که به منظور شناسایی و کمک به سالمندان و نیازمندان اجرا می شود.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان گلستان اظهار داشت: اجرای این طرح می تواند شادابی، نشاط، طراوت و سرزندگی را برای این قشر از جامعه به ارمغان آورد.

وی با بیان این نکته که این طرح 46 میلیون و 200 هزار ریال هزینه در بر داشته، افزود: در این طرح سعی شده با استفاده مناسب از توان داوطلبان و با صرف هزینه ای مختصر، برنامه ای ساده اما تأثیرگذار در راه صیانت از آرمان خدمات داوطلبی با حفظ شان و کرامت انسانی برای شاد کردن سالمندان و معلولان اجرا شود.

وی اضافه کرد: در راستای برپایی این طرح روز گذشته مدیر عامل و معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر از خانواده های شهدا و سالمندان در شهرستان های آق قلا و گنبد کاووس بازدید داشتند.

وی در ادامه از اجرای طرح ملی "فرشتگان رحمت" خبر داد و اذعان داشت: برای یاری رساندن به اقشار ضعیف جامعه، طرح ملی "فرشتگان رحمت" توسط جمعیت هلال احمراستان گلستان اجرا می شود.

میقانی ادامه داد: امسال نیز جمعیت هلال احمر استان گلستان با تکیه بر اهمیت اجرای سنت حسنه دستگیری از نیازمندان و اقشار کم درآمد، در آستانه سال نو با  انجام طرح ملی "فرشتگان رحمت"، اقدام به ارائه خدمات به مردم استان می کند.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان گلستان از کمک رسانی به یک هزارو 427 زن بی سرپرست خانوار، 38 نفر معلول، 86 نفر سالمند و 96خانواده نیازمند در این طرح خبر داد و تصریح کرد: این طرح در آستانه نوروز سال 93 با الگوپذیری از سیره ائمه اطهار(ع) و با هدف کمک به خانواده های نیازمند بی سرپرست، بد سرپرست و مددجویان تحت پوشش هلال احمر اجرا می شود.

وی با بیان این نکته که این طرح تاکنون بیش یک میلیاردو 636 میلیون ریال هزینه در بر داشته است، افزود: تاکنون یک هزارو 686 سبد غذایی در بین زنان بی سرپرست، سرپرست خانوار و خانواده های نیازمند توزیع شده است.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *