شناسه خبر: 3116 منتشر شده در مورخ: 1393/1/12 ساعت: 13:14 گروه: اجتماعی  
برنامه های شهرداری تهران برای روز طبیعت

برنامه های شهرداری تهران برای روز طبیعت

معاون خدمات شهری شهرداری تهران درتشریح برنامه های این شهرداری برای روز طبیعت از آمادگی بیش از دوهزار بوستان، آماده باش واستقرار بیش از 260 دستگاه آتش نشانی، برگزاری نماز جماعت در بیش از 150 بوستان و توزیع نایلکس های کیسه آبی بین مردم در 13 فروردین خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، مجتبی عبداللهی با اشاره به مصادف شدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با روز طبیعت، گفت: متناسب با این ایام، در سطح شهر تهران پرچم های مشکی و نمادهای حجمی با مفاهیم مذهبی نصب شده است.

وی با اشاره به فعالیت های حوزه خدمات شهری شهرداری تهران از 5 فروردین ماه افزود: در سطح شهر مراسم های مختلفی تدارک دیده شده که می توان به مراسم روز پنجشنبه در میدان امام حسین (ع) با سخنرانی آیت الله سیداحمدخاتمی، میدان فاطمی با سخنرانی آیت الله صدیقی، مراسم میدان هفت تیر و میدان امام خمینی (ره) توسط هیات های مختلف اشاره کرد. به گفته وی، معاونت خدمات شهری شهرداری تهران نیز با برپایی ایستگاه های صلواتی، در کنار این هیئت ها به شهروندان ارائه خدمت می کند، در بهشت زهرا (س) نیز ایستگاه های صلواتی برپا و مراسم سوگواری با حضور خانواده شهدا برگزار می شود.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به روز جمهوری اسلامی در روز 12 فروردین تصریح کرد: برای این روز هم در سطح شهر اطلاع رسانی های لازم صورت گرفته و برای بزرگداشت این روز تاریخی خدمات رسانی می شود.

عبداللهی در ادامه با تاکید بر نگاه ویژه شهرداری تهران به ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) ادامه داد: در روز طبیعت بیش از 2000 بوستان برای استفاده شهروندان از طبیعت آماده شده و در بوستان های جنگلی، سرویس های پرتابل بهداشتی و آب آشامیدنی تعبیه شده است.

وی افزود: تمامی بخش های اجرائیات شهرداری تهران برای برگزاری روز طبیعت در آماده باش کامل هستند و شرکت شهر سالم نیز با خودروهای اورژانس و پزشکان همراه جهت خدمات رسانی در این بوستان ها مستقر خواهند شد.

وی همچنین به برگزاری نماز جماعت در بیش از 150 بوستان شهر تهران اشاره کرد و افزود: در این روز نماز جماعت در بهشت زهرا (س) نیز در قطعات شهدا برگزار خواهد شد. سازمان آتش نشانی نیز در آماده باش کامل قرار دارد و در نقاط مختلف شهر تهران، بیش از 260 دستگاه خودرو سنگین و نیمه سنگین و همچنین موتورسیکلت مستقر شده و آماده خدمت رسانی به شهروندان تهرانی هستند.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران برپایی غرفه های سازمان میادین و میوه و تره بار شهرداری تهران در بوستان های مختلف را از دیگر برنامه های پیش بینی شده در روز طبیعت خواند و اضافه کرد: در این غرفه ها مواد غذایی و سیفی جات ضروری برای این روز به شهروندان عرضه می شود.

وی همچنین تصریح کرد: سازمان پسماند نیز در تمام بوستان ها با برپایی ایستگاه های پسماند برای جمع آوری زباله خشک، آموزش در خصوص جمع آوری زباله ها و توزیع نایلکس های کیسه آبی برای جمع آوری زباله را به شهروندان عرضه می کند. بیش از 200 تیم موضوع آموزش و تفکیک زباله را دنبال می کنند. همچنین توزیع بروشور و CD از دیگر برنامه هاست.

وی افزود: شرکت ساماندهی مشاغل نیز با آمادگی لازم در این روز آموزش های لازم را در خصوص جانوران مضر شهری به شهروندان تهرانی ارائه می کند و بروشورها، تله های مکانیکی و تله های چسبی بین مردم توزیع می شود. این در حالیست که در چند ماهه اخیر که موضوع مبارزه با جانوران مضر شهری به شرکت ساماندهی مشاغل سپرده شده، نسبت به گذشته عملکرد بهتری صورت گرفته است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: برای کنترل هر چه بهتر شهر در 13 فروردین ، ستادی در سازمان پارک ها و فضای سبز شهر تهران با حضور روسای سازمان های آتش نشانی، پارک ها و فضای سبز و معاونت خدمات شهری تشکیل شده است تا از این طریق ساماندهی مناسبی درزمینه های مختلف ازجمله حمل و نقل عمومی با توجه به آمادگی کامل سازمان تاکسیرانی، اتوبوسرانی و متروی شهر تهران، در سطح شهر داشته باشیم.

عبداللهی از شهروندان تهرانی درخواست کرد در حفظ و نگهداری بوستان ها، گلکاری ها و چمن کاری ها همانند سال های گذشته نهایت همکاری و نگاه ویژه ای به ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) داشته باشند.

وی درباره اسکان نوروزی مسافران و همکاری با حوزه اجتماعی در این زمینه اشاره کرد: شهر تهران به عنوان قطب گردشگری مطرح شده به گونه ای که امسال استقبال مسافران نوروزی شهرهای دیگر خوب بوده است. با وجودی که اسکان ها خوب انجام شده ولی باید خدمات رسانی خود را گسترش دهیم و تجربه امسال می تواند عمیق تر و وسیع تر پیگیری شود. این در حالیست که امسال ایمنی اسکان ها در تهران بیشتر بوده است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *