شناسه خبر: 307 منتشر شده در مورخ: 1392/8/4 ساعت: 10:51 گروه: سیاسی  
آمریکا می تواند شرایط را برای پیشرفت مذاکرات فراهم کند
کولایی:

آمریکا می تواند شرایط را برای پیشرفت مذاکرات فراهم کند

«الهه کولایی» نماینده مردم تهران در مجلس ششم گفت: آمریکا می تواند با لغو تحریم ها و به کار گیری راهکارهای سیاسی، شرایط را برای پیشرفت مذاکرات هسته ای ایران فراهم و با اعتماد سازی، نیروهای افراطی را کنترل کند.

وی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا اظهار داشت: پس از انتخابات 24 خرداد ریاست جمهوری، قدرت های جهانی نشان دادند که از صدای برخاسته از رای ملت بزرگ ایران برای ایجاد ثبات در منطقه و جهان استقبال می کنند.


کولایی افزود: سیاست دولت یازدهم برای شفاف سازی هر چه بیشتر فعالیت های صلح آمیز هسته ای کشورمان مورد استقبال قرار گرفته و شرایط را برای حل و فصل این موضوع فراهم کرده است.

این استاد دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران اظهار داشت: جهانیان می کوشند از شرایط به وجود آمده، برای جلوگیری از ادامه سیاست بی نتیجه تحریم ها استفاده کنند.

کولایی تاکید کرد: مذاکرات ایران با گروه1+5 نشان داد که عزم جدی برای بهبود روابط جهان با ایران وجود دارد هرچند که سران کشورهای عضو این گروه به خوبی از لابی های رژیم صهیونیستی، نیروهای افراطی و به ویژه تولید کنندگان سیستم های تسلیحاتی آگاهند اما به دنبال استفاده از ظرفیت عظیم ایران برای ایجاد صلح و ثبات در منطقه هستند.

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی افزود: شرایط ویژه ژئوپلیتیک ایران و توانمندی های آن، از سوی قدرت های جهان به ویژه آنان که با جریان های افراطی مواجه هستند، مورد توجه است.

کولایی خاطرنشان کرد: درگیری های خونین در منطقه از جمله در سوریه، بیش از پیش اهمیت و جایگاه ایران را برای ایجاد صلح و ثبات در منطقه و جهان گوشزد می کند.

وی افزود: رویکرد دکتر روحانی و مواضع صلح طلبانه جمهوری اسلامی ایران و تلاش های دولت یازدهم برای ایجاد ثبات در منطقه، مورد توجه جهانیان قرار گرفته و اشتیاق برای ایجاد رابطه با ایران افزایش یافته است.

این استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران یادآور شد : قدرت های جهان به دنبال آن هستند تا از شرایط به وجود آمده به نفع خود استفاده و با کمک ایران برای ایجاد ثبات در منطقه تلاش کنند.



***مذاکرات ایران با 5+1 امیدوار کننده است

کولایی همچنین روند مذاکرات با 1+5 را «امیدوار کننده» خواند و گفت: توجه و برخورد منطقی با درخواست های طرف مذاکره می تواند به روند ترویجی بهبود مذاکرات کمک کند.

وی انجام توافقات اولیه در نشست هایی همچون نشست ژنو را گام های نخست برای انجام اقدامات اساسی دانست و تاکید کرد: در این مذاکرات نه تنها گروه 1+5 باید به حقوق ملت ایران احترام بگذارند بلکه باید آن را به رسمیت بشناسد

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *