شناسه خبر: 3042 منتشر شده در مورخ: 1392/12/26 ساعت: 12:01 گروه: اجتماعی  
استرس سفرهای نوروزی با برنامه ریزی کاسته می شود

استرس سفرهای نوروزی با برنامه ریزی کاسته می شود

رییس گروه سلامت روانی و اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: برنامه ریزی برای سفرهای نوروزی از میزان استرس و هیجان ناخوشایند مسافران می کاهد.

به گزارش ایران سپید دکتر «شهرام خرازی ها»  با اشاره به مزایای آشنایی با محل سفر از طریق اینترنت افزود: افرادی که قبل از مسافرت از طریق اینترنت به مشاهده مناطق دیدنی شهرها و کشورهای مختلف یا اتاق ها و فضاهای فیزیکی هتل های قابل انتخاب می پردازند، در واقع مشغول برنامه ریزی بوده و می خواهند با انتخاب های صحیح و دلخواه، اوقات خوشی را برای خود و همسفران، رقم بزنند.

وی خاطرنشان کرد: حین سفر لازم نیست برنامه ریزی حتما قدم به قدم پیاده شود، زیرا همیشه در تمام امور روزمره، بخشی از پیش بینی ها درست از آب در نمی آید و کارها مطابق میل پیش نمی رود.

رییس گروه سلامت روانی و اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: اصرار و تمرکز بیش از حد بر اجرای جزییات برنامه از پیش طراحی شده، بر استرس می افزاید و سفر را ناخوشایند خواهد کرد.

خرازی ها به مسافران توصیه کرد، حین سفر از خود بیش از حد کار نکشند و کارها را بین همه حتی کودکان و سالمندان تقسیم کنند.

وی خاطرنشان کرد: مغز برای لذت بردن از سفر نیازمند جسم سرحال است نه جسم خسته، بنابراین استراحت در سفر الزامی است؛ برخی افراد معتقدند حین سفر نباید در چارچوب اتاق محدود ماند و تمام وقت را باید به سپری کردن در مکان های باز و بدون سقف اختصاص داد درحالیکه این توقع نامعقولانه ای است که در سفر به یک شهر، کل آن شهر زیر پا گذاشته شود.

رییس گروه سلامت روانی و اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به ترافیک نوروزی و تفاوت های فرهنگی شهرها با یکدیگر به افراد کم طاقت و بی صبر توصیه کرد در ایام نوروزی به سفر نروند.

خرازی ها همچنین به مردم توصیه کرد، هنگام سفر در انتخاب همسفران خود نهایت دقت را داشته باشند و با افرادی همسفر شوند که وجودشان مخل آسایش نباشد و از بودن در کنار آنها لذت ببرند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *