شناسه خبر: 3029 منتشر شده در مورخ: 1392/12/26 ساعت: 10:27 گروه: اجتماعی  
مناسب‌سازی اماکن عمومی برای معلولان ضروریست
معاون امور عمرانی استاندار اردبیل:

مناسب‌سازی اماکن عمومی برای معلولان ضروریست

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: تاکنون حدود 29 درصد اماکن عمومی و معابر در استان توسط دستگاه‌های اجرایی مناسب‌سازی شده است.

جلسه‌ی ستاد پیگیری مناسب‌سازی محیط شهری و اماکن عمومی استان با حضور معاون امور عمرانی استاندار اردبیل و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط در سالن شیخ صفی استانداری برگزار شد.
 
در این جلسه «سیدکمال‌الدین میرجعفریان» معاون امور عمرانی استاندار اردبیل با بیان اینکه تاکنون اقدامات خوبی برای مناسب‌سازی معابر و اماکن عمومی بمنظور تردد معلولان انجام شده است اما کافی نیست، گفت: مناسب‌سازی اماکن عمومی برای معلولان و رعایت رفاه حال این افراد از ضروریات است و باید دستگاه‌های اجرایی خدمات ویژه و مطلوبی به معلولان ارائه کنند.
 
وی افزود: امکانات باید بگونه‌ای در اختیار معلولان قرار بگیرد تا آنان بتوانند براحتی و بانشاط و تحرک بیشتری در فعالیت‌های اجتماعی مشارکت داشته باشند.
 
معاون امور عمرانی استاندار اردبیل با بیان اینکه نباید معلولیت را محدودیت تصور کرد، ادامه داد: معلولان نباید به علت معلولیت، توانایی‌ها و ظرفیت‌های خود را نادیده بگیرند بلکه می‌توانند از قابلیت‌های خدادادی دیگر خود به نحو شایسته استفاده کنند.
 
میرجعفریان در بخش دیگری از سخنانش بر نهادینه کردن فرهنگ مناسب‌سازی معابر و اماکن عمومی در استان تأکید و از دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط خواست تا سطح خدمات‌دهی به معلولان را افزایش دهند تا آنها از بابت تردد نگرانی نداشته باشند.
 
وی با اشاره به اینکه تاکنون حدود 29 درصد اماکن عمومی و معابر در استان توسط دستگاه‌های اجرائی مناسب‌سازی شده است، خاطر نشان کرد: باید فعالیت بیشتر و خدمات مطلوبی در مناسب‌سازی اماکن عمومی و معابر انجام شود و دستگاه‌های اجرائی با جدیت این موضوع را در دستور کار خود قرار دهند تا مشکلی در راستای تردد معلولان، جانبازان و حتی سالمندان استان نداشته باشیم.
 
معاون امور عمرانی استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: مشارکت دستگاه‌های اجرایی در مناسب‌سازی فضاهای شهری و اداری بمنظور تسهیل در تردد معلولان ضروریست و در این خصوص باید همه‌ی دست‌اندرکاران نسبت به مناسب‌سازی محیط داخلی اماکن عمومی خود منطبق با معیارهای مطلوب برای دسترسی آسان معلولان به خدمات مرتبط با آنها همکاری‌های لازم را داشته باشند. 
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *