شناسه خبر: 3019 منتشر شده در مورخ: 1392/12/24 ساعت: 11:04 گروه: فرهنگی  
افزایش پخش برنامه‌ها در ایام عید به 12 ساعت
مدیر شبکه مستند سیماخبرداد:

افزایش پخش برنامه‌ها در ایام عید به 12 ساعت

رضا پورحسین مدیر شبکه مستند در نشستی با خبرنگاران با اعلام برنامه های نوروز 93 گفت: یک شورای عالی مستند در رسانه ملی وجود دارد که کار هماهنگی پخش برنامه های مستند را از همه شبکه های تلویزیون هماهنگ می کند.

وی افزود: در کنار مسئولیت مدیریت شبکه مستند رئیس شورای عالی مستند هم هستم. با توجه به موضوعات مختلفی که در حوزه مستند داریم امسال رنگین کمانی از برنامه های مستند را در شبکه های سیما بویژه در شبکه مستند شاهد خواهیم بود.

پورحسین ادامه داد: شبکه مستند به صورت روتین و معمول 3 باکس پخش برنامه مستند دارد که از این تعداد یک باکس اصلی و دو باکس دیگر تکرار است. اما این وضعیت در ایام نوروز به این صورت می شود که شاهد دو باکس پخش خواهیم بود و باکس نخست که 12 ساعت است اصلی و باکس دوم تکرار برنامه ها است.

مدیر شبکه مستند به عناوین برنامه های درنظر گرفته شده اشاره و اضافه کردبه لحاظ عناوین 15 عنوان برنامه مستند داریم که توسط شبکه و یا در داخل کشور ساخته شده است. همچنین 33 عنوان مستند خارجی و 13 عنوان فیلم کوتاه مستند نیز برای پخش آماده کرده ایم.

وی خاطرنشان کرد: ویژگی بسیار مهم شبکه مستند در پخش برنامه های مستند راس ساعت پخش شدن آنها است. همچنین مستندهایی که در ایام نوروز پخش خواهد شد همه جدید بوده و توسط سازندگان و کمپانی های درجه یک دنیا و کشور ساخته شده است.

پورحسین تصریح کرد: از کارهای مستند شاخص ایرانی که در ایام نوروز پخش می شود می توان به مجموعه مستند "یک فیلم یک حقیقت" به تهیه کنندگی "ناهید دل آگاه" اشاره کرد که در ایام نوروز پخش می شود.

وی افزود: مجموعه شاخص دیگر شبکه مستند با عنوان "یک زندگی" است که به تهیه کنندگی "جواد زهیری" ساخته شده است. که در این مستند شاهد پخش زندگی نامه افراد خاص کشور خواهیم بود. این مستند شور و نشاط حاضر در زندگی آنها را به تصویر می کشد.

مدیر شبکه مستند ادامه داد: در برنامه "فانوس" شبکه مستند که در ایام نوروز پخش می شود شاهد نمایش مستندهای مطرح ساخت داخل کشور خواهیم بود. این برنامه در ایام نوروز رنگ و بویی نوروزی هم به خود می گیرد.

پورحسین یادآور شد: در حوزه مستندهای خارجی بهترین کارها را برای نمایش در ایام نوروز آماده نمایش کرده ایم که از جمله آنها می توان به مستندهای "استارت" محصول 2013، "دادگاه محمد علی کلی"، "ماهی سیای والتر"، "قله" و "فنا ناپذیران" اشاره کرد.

وی اضافه کرد: مجموعه "هیولاهای ذره بینی" نیز از دیگر برنامه های این شبکه است که در ایام نوروز از شبکه مستند نمایش داده می شود. همچنین مجموعه "ابر کارخانه ها" نیز از دیگر آثاری است که برای نوروز 93 درنظر گرفته شده است.

مدیر شبکه مستند گفت: "کار خودی ها" که برنده اسکار 2010 شده و در مورد بحران وال استریت است نیز در نوروز از شبکه پخش می شود. همچنین "دانوپ" نیز مستند بسیار جالب و جذابی است که درمورد آمازون اروپا است.

پورحسین ادامه داد: برنامه رادیومستند عنوان برنامه دیگری است که راه اندازی شده و به نمایش استودیوهای رادیویی و پخش بخشی از برنامه های انها می پردازد. این برنامه تیز هر شب پخش می شود.

وی تصریح کرد: مجموعه مستند سه گانه استاد سهیلی با نام "سه گانه اصفهاننیز در ایام نوروز پخش می شود که در این کار، سیر تحول و معماری اصفهان نشان داده می شود.

مدیر شبکه مستند افزود: در سول سال 92 سفارش کار ساخت آثار زیادی را به مستدسازان کشور دادیم که این روند در سال 93 ادامه پیدا خواهد کرد. البته امیدوار هستیم تا وضعیت بودجه سازمان صدا و سیما در سال آینده بهتر شود.

پورحسین خاطرنشان کرد: تنوع موضوعی در سال اینده در برنامه های شبکه مستند وضعیت بهتری به خود خواهد گرفت. کارهای طبیعت و اجتماعی که فراوانی انها در کارهای سال گذشته بیشتر حس میشد در سال 93 متوازن تر می شود.

وی اعلام کرد: در سال گذشته مستندهای فراوانی را خریداری کردیم که اگر مشکلات ملی ما برطرف شود آثار بیشتری را خریداری و پخش می کنیم.

مدیر شبکه مستند گفت: 70 درصد آثار خریداری شده برای شبکه مستند، خارج از تهران تهیه شده و می بینیم که شبکه ها نگاه جدی تری به پخش برنامه های مستند دارند. به صورتی که به غیر از شبکه مستند سایر شبکه های اصلی سیما نیز دارای باکس های ثابتی برای پخش مستند دارند.

پورحسین اضافه کرد: میزان مخابان این شبکه، بر اساس امارهای گرفته شده بالاست و در نظر داریم تا بهترین تولیدات پخش شده از سایر شبکه ها را نیز از این شبکه پخش کنیم.

وی در پایان گفت: در حوزه مستندهایی که توسط دانشجویان ساخته می شود باید بگویم که اگر مستندهای خوب و باکیفیتی به دست ما برسد و چنانچه این مستندها تعداد قابل توجهی هم باشد در سال 93 باکسی را برای نمایش این مستندها اختصاص خواهیم داد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *