شناسه خبر: 301 منتشر شده در مورخ: 1392/8/4 ساعت: 10:05 گروه: سیاسی  
برای شرکت در ژنو دو باید زیرپای وزیر خارجه ما فرش قرمز بیاندازند
حقیقت پور

برای شرکت در ژنو دو باید زیرپای وزیر خارجه ما فرش قرمز بیاندازند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه دعوت از ایران در ژنو 2 آداب دارد و باید از جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در این کنفرانس درخواست کنند، گفت: باید زیر پای وزیر خارجه ما فرش قرمز بیاندازند، ما نیازی نداریم در ژنو 2 شرکت کنیم.

به گزارش ایران سپید به نقل از مهر منصور حقیقت پور، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر، در خصوص اظهارات جان کری مبنی بر حضور ایران در مذاکرات ژنو 2 گفت: جان کری و مجموعه سیاستمداران آمریکایی در ژنو یک کاملا ناموفق بودند، تصمیماتی در این اجلاس گرفتند که بعدها نتوانستند آن را عملیاتی کنند، پیش بینی می شود کنفرانس ژنو 2 که در آذر ماه برگزار می شود نیز ناموفق باشد.

وی در تشریح دلایل ناموفق بودن غرب در خصوص بحران سوریه عنوان کرد: اینها واقعیت های صحنه را نفهمیده و تصمیم می گیرند، مگر می شود یک ملت زنده بوده و از خود دفاع کند آنوقت غرب با اعزام 30 تا 40 هزار تروریسم و مسلح کردن آنها قصد براندازی این ملت را داشته باشد، مگر می شود یک ملت دارای حاکمیت قانونی باشد و گروهی بخواهند این حاکمیت را براندازند؛ اینها واقعیت های صحنه است که غرب باید بداند.

این نماینده مجلس ادامه داد: اقداماتی که در بیش از دو سال و نیم از سوی غرب انجام شده به هیچ وجه موفق نبوده است.

وی با اشاره به اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر عدم کاندیداتوری بشار اسد در انتخابات ریاست جمهوری سوریه عنوان کرد: اینکه تصمیم بگیرند بشار اسد در انتخابات سال 2014 حق کاندیداتوری نداشته باشد با کدام اصل دموکراسی سازگار است.

حقیقت پور ادامه داد: غرب درک واقعیت ها را نداشته و ندارد همانطور که میلیاردها دلار پول در عراق خرج کرد و بعد دست خالی با تابوت های پر عراق را تحویل انقلابیون داده و رفت.

این نماینده مجلس گفت: غرب در ژنو یک واقعیت ها را نفهمید ژنو دو هم ادامه همان قبلی است، ملت ایستاده را نمی توانند بخوابانند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه مقامات آمریکایی عنوان کرده اند که علت ناموفق بودن غرب در ژنو یک عدم مشارکت ایران در آن بوده است، افزود: خودشان می گویند در ژنو دو از ایران دعوت می کنیم اما باید بدانند دعوت کردن آداب دارد، باید از جمهوری اسلامی ایران درخواست کرده و زیرپای وزیر خارجه ما فرش قرمز بیاندازند، ما نیازی نداریم در ژنو 2 شرکت کنیم.

حقیقت پور با تاکید بر اینکه غرب باید وزن جمهوری اسلامی ایران را در منطقه فهمیده و بداند که ما می توانیم معادلات سیاسی ناعادلانه در منطقه را زیرورو کرده و کمک کنیم که جریانات حق در منطقه پیروز شوند، تصریح کرد: چنین وزنی را نمی توان تهدید و مشروط کرد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *