شناسه خبر: 3004 منتشر شده در مورخ: 1392/12/21 ساعت: 11:13 گروه: اجتماعی  
چم‌درواهی روستای ویژه گردشگری با قدمت 5 هزار ساله
استان بوشهر

چم‌درواهی روستای ویژه گردشگری با قدمت 5 هزار ساله

چم‌درواهی در جنوب ایران در استان بوشهر از روستاهایی است که قدمتی بالغ بر 5 هزار سال دارد و از جاذبه‌های گردشگری بسیار ارزشمندی برخوردار است.

روستای چم‌درواهی در جنوب ایران در استان بوشهر از روستاهایی است که قدمتی بالغ بر 5 هزار سال دارد و از جاذبه‌های گردشگری بسیار ارزشمندی برخوردار است.

چم‌درواهی از مناطق سرسبز و منحصربفرد در جنوب کشور است که با وجود جمعیت کم، همه ساله میزبان خیل عظیم مهمانان از سراسر کشور و جهان است.

باغات زیبای مرکبات در چم‌درواهی

چم‌درواهی دارای بیشترین تعداد نخیلات در بین مناطق مختلف استان است و حدود یک میلیون اصله نخل در اطراف این روستا و منطقه آبپخش وجود دارد.

همچنین باغات زیبای مرکبات در این روستای گردشگری موجبات افزایش جاذبه‌های این روستا شده و به ویژه در ایام نوروز تعداد کثیری از مردم وارد این روستا می‌شوند.

فروش محصولات نخیلات و صنایع دستی و گردشگری به صورت نمایشگاه دائمی چهره زیبایی به این روستای گردشگری داده است.

لزوم رسیدگی بیشتر به چم‌درواهی

محمدباقر عباسی از ساکنان قدیمی این روستا با تاکید بر لزوم رسیدگی بیشتر به این روستا اظهار داشت: چم‌درواهی جاذبه‌های زیادی دارد که در صورت افزایش امکانات شاهد بهبود وضعیت گردشگری این روستا خواهیم بود.

وی بیان کرد: روستای چم‌درواهی از نظر جاده دسترسی مشکلاتی دارد که البته با راه‌اندازی بزرگراه در دست احداث، مشکلات کاهش می‌یابد.

افزایش امکانات رفاهی روستا

منصور رضایی فرهنگی بازنشسته اهل روستای چم‌درواهی نیز گفت: باید توجه بیشتری به این روستا شود و افزایش امکانات رفاهی موجب پیشرفت این روستا می‌شود.

وی اضافه کرد: چم‌درواهی قدمتی بسیار زیاد دارد و بزرگان بسیار زیادی از این روستا تحویل جامعه علمی کشور داده و باید برای احیای این روستا بیش از پیش اهتمام ورزیم.

عباس اسعدی از ساکنان باسابقه این روستا نیز ابراز داشت: نام چم‌درواهی نامی آشنا برای افرادی است که به جنوب کشور مسافرت می‌کنند و با توجه به باغات و نخیلات متنوع همواره شاهد حضور مهمانان هستیم.

وی یادآور شد: چم‌درواهی نیازمند توجه بیشتر و موثرتر است و مسئولان باید این منطقه زیبا و توریستی را احیا کنند تا مردم از زیبایی‌های طبیعت لذت ببرند.

ایجاد اماکن اقامتی در چم‌درواهی

طلعت عباسی از ساکنان این روستا که بیش از 80 سال در این روستا سکونت داشته نیز گفت: چم‌درواهی روستایی کوچک است اما جذابیت بسیار زیادی دارد و همین امر سبب استقبال مهمانان می‌شود.

وی افزود: باید اماکن اقامتی و مهمانسراها را در این منطقه احداث و تجهیز کنند تا مهمانان از امکانات رفاهی استفاده بهینه کنند.

عباسی تاکید کرد: پیش‌بینی می‌کنیم امسال بیش از 2 میلیون مهمان در ایام نوروز از این روستا دیدن کنند که این می‌تواند فرصتی برای توسعه گردشگری منطقه باشد.

بر اساس این گزارش، روستای توریستی و گردشگری چم‌درواهی که در محور اصلی بوشهر به خوزستان و بوشهر به فارس قرار دارد در سال گذشته میزبان بیش از 1.8 میلیون مسافر نوروزی بود که از مناطق دیدنی روستا بازدید کردند.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13921221000020#sthash.xYzoyu9t.dpuf

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *