شناسه خبر: 2956 منتشر شده در مورخ: 1392/12/19 ساعت: 13:11 گروه: اجتماعی  
آئین تحویل سال نو دربیش از 1800 امامزاده برگزار می‌شود
پای سفره هفت سین فاطمی

آئین تحویل سال نو دربیش از 1800 امامزاده برگزار می‌شود

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه طرح نوروزی آرامش بهاری از 28 اسفند تا 15 فروردین ماه در بقعه های امامزادگان کشور اجرا می شود، گفت: آئین تحویل سال نو در 1889 امامزاده و بقعه متبرکه برگزار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه یکی از اهداف اجرای طرح آرامش بهاری در سال جاری، ترویج و تبلیغ سبک زندگی اسلامی است، اظهار داشت: 12 سرفصل پیرامون سبک زندگی اسلامی در خیمه های معرفت این طرح، برای آموزش و ترویج طراحی شده است که مرتبط با نیاز افراد و جامعه ارائه می شود.

 
وی با بیان اینکه مسابقه سراسری کتابخوانی آرامش بهاری در ایام برگزاری این طرح اجرا می شود، افزود: 500 هزار کتابچه مرتبط با این موضوع، چاپ شده است و در ایام اجرای طرح، در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.
 
وی با اشاره به اینکه خیمه های معرفت در 450 امامزاده کشور برپا می شود ، گفت: در 947 امامزاده کشور، غرفه های مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی برپا می شود و همچنین در خیمه های معرفت نیز 6 موضوع از قبیل؛ کودک، نوجوان، مشاوره خانواده، پاسخگویی به مسائل شرعی، ایجاد وقف جدید و تبلیغات چند رسانه ای ارائه خواهد شد.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اعلام اینکه در دو هزار امامزاده کشور نمایشگاه های طرح آرامش بهاری با موضوع سبک زندگی اسلامی متشکل از 22 تابلوی موضوعی برپا خواهد شد ، افزود: اسکان مسافران نوروزی از برنامه های سال گذشته اوقاف در طرح آرامش بهاری بود که امسال نیز برای این منظور، زائرسراها و اقامتگاه های 800 امامزاده کشور، آماده شده  است.
 
وی با اشاره با توجه به تقارن ایام نوروز امسال با ایام شهادت حضرت زهرا (س) افزود: امسال توسط هیات امنا و خادمین امامزادگان، سفره هفت سین فاطمی برگرفته از القاب حضرت زهرا (س) شامل سلیمه، سیده النساء، سرالله، سرالعظمه، سعیده، ساجده و سماویه پهن خواهد شد که معانی و توضیحات کامل این القاب در این قالب به مردم و زائران ارائه می شود.
 
حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به اینکه برای ترویج فرهنگ فاطمی در 591 امامزاده کشور غرفه های عفاف و حجاب برپا می شود ، افزود: طرح عفاف و حجاب در تمام امامزادگان کشور اجرا خواهد شد اما غرفه های مذکور بصورت ویژه به این طرح خواهند پرداخت.
 
 معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه اولین نرم افزار آموزش وقف برای کودکان تولید شده و در امامزادگان به عنوان جایزه به کودکان ارائه خواهد شد، گفت: مسابقات مختلف کتابخوانی برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان در ایام برگزاری طرح آرامش بهاری با موضوعات مختلف اعم از ؛ حجاب ، اقتصاد مقاومتی و مصرف گرایی ، ازدواج و زندگی مشترک و ... طراحی شده است.
 
وی با بیان اینکه امسال در 1889 امامزاده کشور، مراسم ویژه تحویل سال برگزار خواهد شد ، گفت: ابتدای این مراسم با قرائت دعای کمیل آغاز می شود و سپس قاریان برجسته کشوری و استانی به تلاوت قرآن خواهند پرداخت و در زمان تحویل سال نیز دعای تحویل سال قرائت می شود و پیام نوروزی مقام معظم رهبری نیز پخش خواهد شد.
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *