شناسه خبر: 2947 منتشر شده در مورخ: 1392/12/19 ساعت: 08:49 گروه: ورزشی  
مسوولان نگاه ویژه ای به ورزش های نابینایان داشته باشند

مسوولان نگاه ویژه ای به ورزش های نابینایان داشته باشند

رییس فدراسیون ورزش های نابینایان و کم بینایان گفت : انتظار ما و همچنین ورزشکاران این است که مسوولان ورزش کشور نگاه ویژه ای به ورزش های نابینایان داشته باشند.

ˈمحمد مظلومیˈ روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در رشت افزود: ورزشکارانی که تحت پوشش این فدراسیون هستند، دارای وضعیت ویژه ای می باشند و به همین دلیل باید نگاه ویژه و خاصی به آنان داشته باشیم.

وی اظهار کرد: برای اینکه یک ورزشکار نابینا و کم بینا به ورزش بپردازد، باید حداقل دو برابر هزینه افراد معمولی و سالم را داشته باشیم چون آنان شرایط ویژه ای دارند و به همین دلیل برای برگزاری مسابقات ، اردوها و همچنین فعالیت ورزشی ، باید بودجه مناسبی داشته باشیم.

مظلومی ادامه داد: شعار ورزشکاران تحت پوشش این فدراسیون این است که ما نمی توانیم شما را ببینیم اما انتظار داریم که شما ما را ببینید و به طور ویژه نیز ما را حمایت کنید.

رییس فدراسیون ورزش های نابینا و کم بینا در ادامه به ورزش های تحت پوشش این فدراسیون اشاره و بیان کرد: هم اکنون آقایان در رشته های گلبال ، فوتبال پنج نفره ، پاورلیفتینگ، شنا، دوچرخه دونفره، دو و میدانی ، جودو و شطرنج فعالیت دارند و بانوان نیز در رشته های گلبال ، دو و میدانی ، شنا و شطرنج فعالیت دارند.

مظلومی اضافه کرد: ما به دلیل مشکلات مالی نتوانستیم تیم ملی پاورلیفتینگ نابینایان را به رقابت های جهانی اعزام کنیم و این در حالی است که این تیم 9 عنوان قهرمانی جهان و یک عنوان نایب قهرمانی جهان را در اختیار دارد.

وی در ادامه گفت: امیدواریم که مسوولان ورزش کشور حمایت ویژه ای را از ما داشته باشند تا بتوانیم تیم ملی پاورلیفتینگ را به رقابت های جهانی سال آینده که در کشور ترکیه برگزار می شود، اعزام کنیم که در این صورت، یک تیم قدرتمند را روانه این رقابت ها خواهیم کرد تا بتوانیم دهمین عنوان قهرمانی جهان را در این رشته کسب کنیم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین تیم گلبال قرار است که به مسابقات جام جهانی که تیر ماه سال آینده در کشور فنلاند و با حضور 16 تیم برگزار می شود ، اعزام شود که خوشبختانه وضعیت تیم گلبال نیز در رنکینگ جهانی خوب است و امیدواریم که با تشکیل اردوهای متعدد، بتوانیم با آمادگی در رقابت های جهانی حضور یابیم.

وی افزود: تیم ملی شنا نیز برای شرکت در رقابت های اینچوان کره جنوبی باید در یک تورنمنت بین المللی شرکت کند و به همین دلیل قرار است این تیم دوم اردیبهشت ماه در تورنمنت آلمان حضور یابد و برای آمادگی این تیم ، یک اردو در تهران برپا شده بود.

رییس فدراسیون ورزش های نابینایان و کم بینایان اظهار کرد : امیدواریم بودجه ای که به ما تعلق می گیرد با نگاه کارشناسانه انجام شود و وزارت ورزش از ما حمایت بیشتری داشته باشد چون برای برگزاری مسابقات و همچنین اعزام ورزشکاران ، نیازمند کمک و یاری مسوولان هستیم.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *