شناسه خبر: 2925 منتشر شده در مورخ: 1392/12/17 ساعت: 12:05 گروه: سیاسی  
10 درصد جامعه جمعیتی گلستان زیر نظر بهزیستی است
نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس :

10 درصد جامعه جمعیتی گلستان زیر نظر بهزیستی است

میانگین جامعه هدف در گلستان 176 هزار نفر است که در واقع 10 درصد جامعه جمعیتی گلستان زیر نظر بهزیستی است که این نگرانی ما را بیشتر می‎ کند.

ˈعیسی امامیˈ در جمع مدیران ارشد بهزیستی گلستان افزود: گلستان با بیشترین آمار مربوط به شناسایی معلولان رتبه اول را در کشور دارد

به گفته وی، نرم کشوری 33/1 درصد است و این رقم در گلستان 55/2 درصد را شامل می ‎شود لذا با وجود این که این رتبه را به دست آوردیم اما از کمک ‎ها، تخصیص ‎ها و اعتبارات کامل برخوردار نشدیم.

وی تصریح کرد: گلستان رتبه هفتم کشوری را در افراد زیرپوشش دارد، هر چه پایه اطلاعات افزایش پیدا کند در هدف گذاری، برنامه‎ریزی و درخواست ‎های کارشناسی به حق مورد نظر خواهیم رسید.

وی ادامه داد: در بخش معلولیت جسمی حرکتی گلستان بالاترین آمار زیرپوشش را دارد و این در حالی است که ردیف بودجه ‎ای برای معلولان جسمی حرکتی دیده نشده و بار هزینه ‎ای متوجه بهزیستی است.

امامی افزود: بین جامعه هدف معلولان گلستان رابطه منطقی وجود ندارد و هر چه تعداد آمار افزایش پیدا می‎ کند میزان تخصیص‎ها کم می‎ شود.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: جایگاه بهداشت در گلستان نگران‎ کننده ا ست و باید هر چه زودتر در زمینه بهداشت چاره ‎اندیشی شود.

وی با بیان اینکه گلستان دارای 46 هزار معلول است، تصریح کرد: این تعداد معلول با احتساب خانواده 110 هزار نفر در استان را تشکیل می‎ دهند.

امامی افزود: 8 هزار و 800 زن سرپرست خانوار در گلستان وجود دارد که با احتساب خانواده 35 هزار نفر را شامل می ‎شود.

به گفته وی همچنین 8 هزار معتاد پاک در گلستان وجود دارد که با احتساب خانواده به 30 هزار نفر می‎ رسد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *