شناسه خبر: 2903 منتشر شده در مورخ: 1392/12/14 ساعت: 11:47 گروه: اجتماعی  
توزیع نهال رایگان در ۱۳۰ نقطه
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران:

توزیع نهال رایگان در ۱۳۰ نقطه

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران گفت: به مناسبت هفته درختکاری در ۱۳۰ نقطه شهر تهران نهال رایگان توزیع می‌شود.

به گزارش ایران سپید علی محمد مختاری در نشست خبری که امروز به مناسبت هفته درختکاری برگزار شد اظهار داشت: از 15 اسفند ماه به مدت یک هفته به عنوان هفته درختکاری مطرح است و سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران نیز براساس سنت گذشته هرساله یکی از پروژه‌های این سازمان را در قالب کمربند سبز پیرامون شهر تهران غرس نهال می‌کنند.

وی ادامه داد: در شمال غربی تهران پروژه 1350 هکتاری کمربند سبز تهران را در سال جاری افتتاح می‌کنیم و به منظور جلوگیری از توسعه بی‌رویه شهر تهران و ساخت‌وساز‌ها در این کلانشهر ایجاد کاشت درخت در حیاط منازل و بهبود شرایط زیست‌محیطی را در اولویت کار خود قرار دادیم.

مختاری بیان داشت: فاز یک کمربند سبز جنوب تهران در سال 59 آغاز شد و در سال 68 طرح کمربند سبز جنوب شهر تهران به اتمام رسید.

وی خاطرنشان کرد: فاز دوم کمربند سبز تهران به مساحت 50 هزار هکتار تصویب و کلیات آن به شهرداری ابلاغ شده است و از سال 84 این طرح مهم آغاز و امروز 36 هکتار از این طرح در قالب کمربند سبز پیرامونی تهران در فاز یک و دو به بهره‌برداری رسیده است.

مختاری با اشاره به اینکه 1350 هکتار از کمربند شمال غربی تهران در روز 18 اسفند به بهره‌برداری می‌رسد افزود: سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران که سال جاری و در راستای توسعه جنگل‌کاری و توسعه فضای شهر درون‌شهری و همچنین برای توسعه پارک‌های فرامنطقه‌ای و فضای سبز حاشیه‌ای تهران و فضای سبز بزرگراه‌های تهران اقداماتی داشته است.

به گفته وی در حال حاضر هیچ‌ یک از بزرگراه‌های تهران فاقد فضای سبز حاشیه‌ای نیستند.

مختاری یادآور شد: در راستای منویات مقام معظم رهبری و حفظ باغات و فضای سبز شهر تهران اراضی دامنه جنوبی البرز برای کاشت نهال در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: در چند سال گذشته ارتفاعات 1800 تا 2400 در شهر تهران زیر پوشش گیاهی مناسب با شرایط اقلیمی آن منطقه قرار گرفته است.

مختاری بیان داشت: طرح آبخیزداری و طرح جامع آب خام فضای سبز شهر تهران در دستور کار قرار گرفته است و آبیاری قطره‌ای با توجه به کم‌آبی که شهر تهران دارد در تمامی پارک‌ها و فضاهای سبز شهر تهران در حال انجام است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران بیان داشت: از فردا در 130 پارک شهر تهران نهال مثمر و غیر مثمر توزیع می‌شود و این طرح در سالیان گذشته با استقبال خوب مردم مواجه شده است.

وی درباره اجرای طرح استقبال از بهار اظهار داشت: بازسازی رنگ‌آمیزی کاشت کاشت نهال از روز قبل از سال تحویل در 15 میدان بزرگ شهر آغاز می‌شود و در این میادین از جمله میدان امام‌حسین ولیعصر و تجریش گل شاخه بریده به شهروندان داده می‌شود.

مختاری خاطرنشان کرد: 2050 پارک در شهر تهران وجود دارد که در روز 12 و 13 فروردین سال آینده تمهیداتی در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران یادآور شد: امسال 10 میلیون گل لاله در سطح شهر تهران کاشته می‌شود که نسبت به سال گذشته تعداد این گل‌ها سه برابر شده است.

مختاری بیان داشت‌: در حال حاضر سرانه فضای سبز شهری برای هر نفر 15.5 متر مربع که در نظر داریم به 17.5 متر مربع افزایش یابد این در حالی است که سرانه برون‌شهری 23 متر مربع است.

وی با اشاره به تملک 560 میلیارد تومان از باغات شهر تهران در منطقه یک اظهار داشت: باغ‌های بزرگی همچون خسروشاهی، مستوفی‌الممالک و باغ ملک در دستور کار برای تملک شهرداری تهران قرار گرفته است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
منبع خبر: فارس
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *