شناسه خبر: 2892 منتشر شده در مورخ: 1392/12/14 ساعت: 08:57 گروه: سیاسی  
بازنگری قانون جامع معلولان به امسال نرسید

بازنگری قانون جامع معلولان به امسال نرسید

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: با توجه به طولانی شدن زمان تصویب قانون بودجه ، فرصت بررسی بازنگری قانون جامع حمایت از حقوق معلولان تا پایان سال فراهم نمی شود و تصویب آن به سال آینده موکول شد.

محمد اسماعیل سعیدی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: بازنگری قانون جامع حمایت از معلولان مدت زیادی به طول انجامید و در این خصوص از نظرات کارشناسان و متخصصین امور معلولان استفاده شد.

وی گفت: قانون قبلی چندین ایراد داشت که در بازنگری و تدوین قانون جدید اصلاحاتی انجام شد و البته مفاد جدیدی نیز در جهت رفع مشکلات اشتغال، مسکن، ایاب و ذهاب، خدمات تحصیلی و... معلولان در آن گنجانده شده است که امیدواریم با تصویب به مرحله اجرا برسد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: قرار بود مدتی قبل بازنگری قانون جامع معلولان در مجلس مطرح شود اما بررسی بودجه دستگاههای مختلف باعث شد برخی از طرحها و لوایح مانند این قانون در نوبت بررسی قرار گیرند.

سعیدی در پاسخ به این سئوال که آیا تصویب قانون معلولان تا پایان سال انجام می شود، گفت: بعید می دانم تا پایان سال این امر محقق شود اما در اولویت برنامه های سال آینده کمیسیون اجتماعی مجلس قرار خواهد گرفت.

وی اظهار داشت: تا کنون بازنگری قانون جامع حمایت از حقوق معلولان به صورت طرح و یا لایحه از سوی هیئت دولت به مجلس ارائه نشده است و به محض ارائه در نوبت بررسی قرار می گیرد.

سعیدی همچنین به طرحهای در دست بررسی کمیسیون اجتماعی مجلس اشاره کرد و افزود: لایحه اختیارات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین طرح تشکیل شورای عالی اقتصاد مقاومتی در حال حاضر در نوبت بررسی قرار دارد.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *