شناسه خبر: 2885 منتشر شده در مورخ: 1392/12/13 ساعت: 10:49 گروه: اجتماعی  
15 درصد از معابر شهرضا برای تردد معلولان مناسب سازی شده است.

15 درصد از معابر شهرضا برای تردد معلولان مناسب سازی شده است.

رئیس اداره بهزیستی شهرضا گفت: براساس ارزیابی های انجام گرفته، 15 درصد از معابر عمومی شهرضا جهت تردد معلولان جسمی، حرکتی و سالمندان مناسب سازی شده است.

 محمدعلی صادقی با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهارداشت: در طول یک سال گذشته فعالیت قابل توجهی در راستای مناسب سازی معابر عمومی در شهرضا انجام نگرفته و کم توجهی به این موضوع مشکلات قابل توجهی را برای معلولان و سالمندان به همراه داشته است.

وی با اشاره به اینکه میانگین مناسب سازی معابر عمومی در سطح کشور حدود 30 درصد است،افزود: بر همین اساس شاهد وضعیت مطلوبی در راستای تسهیل در تردد معولان و افراد سالمند در شهرضا نیستیم که انتظار می رود با اتخاذ سیاست های مناسب شاهد حل و فصل مشکلات و نارسایی های کنونی باشیم.

رئیس اداره بهزیستی شهرضا با اشاره به اینکه به لحاظ مشکلات اعتباری ادارات و سازمان های شهرستان امکان تخصیص میزان بودجه اختصاص یافته در حوزه مناسب سازی معابر مهیا نشده است، افزود: در وضعیتی که در برنامه ریزی کلان سال گذشته شهرضا سهم قابل توجهی از اعتبار ادارات و سازمان های دولتی جهت ایجاد تحولات ساختاری در بخش مناسب سازی معابر در نظر گرفته شده بود اما به لحاظ عدم تامین کامل اعتبارات بخش های دولتی امکان تحقق این امر مهم امکان پذیر نشده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه جمعیت سالمندان شهرضا به حدود 15 هزار نفر رسیده است ، تصریح کرد: بسترسازی مناسب برای کاهش آسیب ها و آثار زیان بار این مقطع از زندگی به عنوان یک وظیفه مهم مطرح است که انتظار می رود شاهد تدوین سیاست های مناسب در این حوزه خطیر باشیم.

صادقی با اشاره به اینکه جمعیت سالمند شهرضا تا سال 1430 به میزان چهار برابر افزایش می یابد،بیان داشت: تمهید امکانات و خدمات مناسب در حوزه های بهداشتی، ورزشی و تفریحی به عنوان یکی از مهم ترین سیاست گذاری های متولیان حوزه سالمندان در شهرضا به شمار می رود و برهمین اساس نسبت به احداث پروژه بزرگ شهرک سالمندان شهرضا در قالب شش فاز ودر زمینی به مساحت 24 هکتار اقدام شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر فاز نخست این مجموعه تحت عنوان خانه مهر اجرایی شده است و در حال حاضر تعداد 2 هزار سالمند به شکل مداوم از خدمات و امکانات این مجموعه استفاده می کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه اجرای عملیات احداث فاز نخست شهرک سالمندان شهرضا با هزینه ای بالغ بر 20 میلیارد ریال اجرایی شده است،اذعان داشت: این مجموعه عظیم با حمایت و پشتیبانی خیران والامقام اجرایی شده است و در بازدید اخیر فرماندار شهرستان از این مجموعه تمامی مسایل و نیازمندی ها مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *