شناسه خبر: 2863 منتشر شده در مورخ: 1392/12/11 ساعت: 13:10 گروه: سیاسی  
مدرسه دخترانه امام خمینی (ره) در شهر کابل افغانستان افتتاح شد

مدرسه دخترانه امام خمینی (ره) در شهر کابل افغانستان افتتاح شد

مدرسه دخترانه حضرت امام خمینی (ره) که با کمک موسسه خیریه ˈامداد توسعه بصیرˈ جمهوری اسلامی ایران در کابل پایتخت افغانستان ساخته شده است، با حضور ˈمحمد رضا بهرامیˈ سفیر کشورمان در افغانستان و شماری از مقامهای این کشور، افتتاح شد.

به گزارش ایران سپید ˈقاسم اکبریˈ رییس موسسه خیریه توسعه بصیر جمهوری اسلامی ایران در مراسم افتتاحیه مدرسه دخترانه حضرت امام خمینی(ره) در کابل گفت: این مدرسه در 16 کلاس درس، 10 اتاق اداری، آزمایشگاه، نمازخانه و کتابخانه با استاندارهای جمهوری اسلامی ایران در یکهزار و 400 مترمربع با زیربنای 2100 متر ساخته شده است.

اکبری در این مراسم که شماری از مقامهای وزارت آموزش و پرورش افغانستان نیز حضور داشتند، گفت: این سیزدهمین مدرسه ای است که موسسه توسعه بصیر در استان ها و مرکز افغانستان ساخته است.

رییس موسسه توسعه بصیر تاکید کرد که کمک های این موسسه برای ساخت مدارس در افغانستان ادامه خواهد یافت.

ˈعلی شاه یوسفیˈ رییس معارف منطقه ششم شهر کابل نیز در این مراسم با قدردانی از کمک های جمهوری اسلامی ایران گفت: مردم افغانستان قدردان کمک های جمهوری اسلامی ایران و موسسه توسعه بصیر که در مدرسه سازی در افغانستان فعالیت می کند، هستند.

یوسفی ابراز امیدواری کرد دیگر موسسات خیریه با الگو پذیری از موسسه بصیر و دولت جمهوری اسلامی ایران در ساخت مدرسه اقدام کنند.

روح الله ناصری یکی از آموزگاران نیز نام گذاری این مدرسه را با نام مبارک امام خمینی(ره) افتخار بزرگی دانست و گفت:

نام حضرت امام خمینی (ره) بر سر در این مدرسه مانند نگینی همیشه می درخشد.

این آموزگار افغان گفت: شخصیت امام خمینی که در بین رهبران جهان بی نظیر و قابل مقایسه نیست، برای همیشه راهنمای آموزگاران و دانش آموزان افغان خواهد بود.

یک ماه پیش نیز بیمارستان خیریه جمهوری اسلامی ایران در یکی از مناطق شهر کابل به بهر برداری رسید که با استقبال گرم بیماران و شهروندان کابل مواجه شد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *