شناسه خبر: 2862 منتشر شده در مورخ: 1392/12/11 ساعت: 13:09 گروه: سیاسی  
نسبت به تحولات اوکراین بی تفاوت نخواهیم بود
پوتین:

نسبت به تحولات اوکراین بی تفاوت نخواهیم بود

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه درگفت وگوی تلفنی با بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد: کشورش نمی تواند نسبت به اقدامات خشونت امیز علیه روس زبانان مناطق شرق و کریمه اوکراین بی تفاوت باشد.

به گزارش ایران سپید ببه نقل از دفتر مطبوعاتی کرملین(نهاد ریاست جمهوری روسیه)، پوتین روز یکشنبه درگفت وگو با مون افزود: روسیه در صورت لزوم متناسب با قوانین بین المللی اقدامات لازم را اتخاذ خواهد کرد.

دو طرف تاکید کردند که باید از تشدید بیشتر بحران در اوکراین جلوگیری شود.

بان کی مون دبیرکل سازمان ملل بیش از این نیز خواستار خویشتنداری روسیه و اوکراین در خصوص مسایل پیش آمده میان دو کشور شده بود.

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه شنبه شب در تماس تلفنی با باراک اوباما همتای آمریکایی خود نیز تاکید کرد کشورش حق دارد از منافعش و ساکنان روس زبان در شرق اوکراین و شبه جزیره کریمه در صورت بروز هرگونه خشونت، دفاع کند.

روابط روسیه و اوکراین به دنبال سقوط یک هفته قبل دولت ویکتور یانکوویچ رییس جمهور اوکراین و تسلط نیروهای سیاسی غربگرای این کشور بر ساختارهای قدرت متشنج شد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *