شناسه خبر: 2857 منتشر شده در مورخ: 1392/12/11 ساعت: 10:09 گروه: اجتماعی  
افزایش مستمری مددجویان در سال ۹۳/ راه‌اندازی سامانه ۷۳۵۵ برای کمک به مددجویان
مدیرکل کمیته امداد استان تهران خبر داد

افزایش مستمری مددجویان در سال ۹۳/ راه‌اندازی سامانه ۷۳۵۵ برای کمک به مددجویان

مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت: در سال آینده مستمری مددجویان بین ۱۵ تا ۱۸ درصد افزایش پیدا خواهد کرد ضمن اینکه سامانه تلفنی ۷۳۵۵ جهت کمک به مددجویان راه‌اندازی شده است و شهروندان می‌توانند در طول شبانه‌روز کمک‌های خود را به مددجویان و نیازمندان اهدا کنند.

تبارک سبحانی در آخرین نشست خبری خود در سال جاری اظهار داشت: یکی از وظایف اصلی کمیته امداد رسیدگی به وضعیت محرومان با اولویت مناطق محروم است.

وی تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) در چهاردهم اسفند 57 به فرمان حضرت امام تاسیس شد که در سالهای اخیر خدمات متنوعی را به مددجویان تحت پوشش داده است.

سبحانی خاطرنشان کرد: در دهه اول 60 کمیته امداد ارائه کمک‌های معیشتی و روزمره را در دستور کار خود قرار داد به طوری که در دهه 70 نوع خدمات کمیته امداد به مددجویان تغییر شکل پیدا کرد و در حوزه ارائه خدمات تحصیلی و وام اشتغال ورود پیدا کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران ادامه داد: در دهه 80 خدمات کمیته امداد به مددجویان تخصصی‌تر شد و در این دهه 15 خدمت به مددجویان داده می‌شد که در ادامه و در دهه 90 رویکرد خدمات امداد به مددجویان تغییر شکل پیدا کرد و به سمت توانمندی و توانمند‌سازی خانواده‌ها گام برداشت.

سبحانی ادامه داد: نیاز‌های خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امروزه تغییر شکل پیدا کرده است در حالی که در دهه 60 تعداد دانش‌آموزان تحت پوشش کمتر بود ضمن اینکه امروزه نیازهای مددجویان به سمت مسکن و بیمه‌های اجتماعی رفته است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران بیان داشت: در شهرهای بزرگ پرداخت مستمری اثر‌بخشی لازم را ندارد و ما باید به سمتی گام برداریم که خانواده‌ها توانمند و خودکفا شوند که یکی از راه‌های توانبخشی اشتغال و حرفه‌آموزی است.

سبحانی تاکید کرد: از اینکه امداد اعتقاد دارد که باید توجه ویژه‌ای را به سالمندان داشته باشد به طوری که دولت نیز در این راستا برنامه‌هایی را پیش‌بینی کرده است و کمیته امداد برای نخستین بار بحث پرستاری از سالمندان در منزل را در تهران و در شهر بزرگ مطرح کرد.

وی تصریح کرد: بر اساس قانون دستگاه‌های حمایتی موظفند سالانه 10 درصد افراد مستمری‌بگیر خود را به واسطه توانمند‌سازی و خودکفایی از چرخه حمایتی خارج کنند به طوری که کمیته امداد استان تهران در این بخش بیش از تعهدات خود عمل کرده است.

سبحانی تاکید کرد: خوشبختانه در نیمه دوم سال جاری تعامل بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات بانکی به مددجویان چشمگیر بوده و همکاری لازم را در این بخش داشته‌اند به طوری که 45 میلیارد تومان از تسهیلات بانکی در زمینه اشتغال از سوی بانک‌ها پرداخت شده است.

وی ادامه داد: کمیته امداد نیز در بخش اشتغال تسهیلاتی را از منابع خود تامین می‌کند که این رقم کمتر از 10 میلیارد تومان است.

مدیر کل کمیته امداد استان تهران تصریح کرد: در بحث بیمه‌های اجتماعی مجموعه استان تهران وام‌های خوبی را برداشته است به طوری که در سال جاری 10 هزار نفر از زنان سرپرست خانوار زیر 50 سال تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی قرار گرفتند که با پرداخت سرانه حق بیمه آنها توسط کمیته امداد در پی 10 سال حقوق‌بگیر تامین اجتماعی خواهند شد.

سبحانی اظهار امیدواری کرد: دولت تسهیلات ویژه‌ای را برای بیمه زنان سرپرست خانوار اختصاص دهد تا کمیته امداد تعداد بیشتری از مددجویان را زیر چتر بیمه‌های اجتماعی قرار دهد.

وی در ادامه به برخی دیگر از سرفصل‌های کمیته امداد استان تهران به مددجویان اشاره کرد و گفت: تامین غذای کودکان زیر 6 سال، ارائه خدمات تحصیلی، ارائه شهریه دانشجویان و دیگر خدمات این مجموعه است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران افزود: بر اساس آمار 2000 کودک زیر 6 سال که از نظر غذایی مشکل دارند تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند که ماهیانه مبلغ 50 هزار تومان به صورت کالابرگ به آنها داده می‌شود.

سبحانی اظهار داشت: هم‌اکنون 61 هزار و 896 خانوار تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند که از این جمعیت 54 هزار خانواده با سرپرستی زنان اداره می‌شوند.

وی افزود: 27 هزار نفر به علت فوت همسر، 11 هزار نفر به علت طلاق در خانواده به دلیل ترک سرپرست، 13 هزار خانواده به علت از کارافتادگی، 256 خانواده به دلیل معلولیت، 1922 خانواده به دلیل بیماری سرپرست، 115 خانواده به دلیل بدسرپرست و 7 هزار و 597 خانواده نیز به دلایل دیگر تحت پوشش کمیته امداد استان تهران قرار دارند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران در ادامه نشست خبری خود به اجرای طرح اکرام ایتام و محسنین اشاره کرد و گفت: در طرح اکرام ایتام 9 هزار و 896 جوان زیر 18 سال توسط 57 هزار و 556 حامی و نیکوکار حمایت می‌شوند. وی افزود: در هرماه بالغ بر یک میلیارد و 860 میلیون تومان در طرح اکرام ایتام به ایتام کمک شده است به طوری که ماهانه 57 هزار تومان توسط حامیان به حساب ایتام واریز می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران تاکید کرد: 9 هزار و 402 خانواده نیز در طرح محسنین شرکت کرده‌اند که توسط 43 هزار و 263 حامی حمایت می‌شوند که سرانه پرداختی به خانواده‌ها ماهانه 92 هزار تومان است.

سبحانی افزود: در بخش صدقات نیز امسال رشد قابل توجهی نسبت به سال گذشته روبرو بوده‌ایم که ماهانه 3 میلیارد تومان در این بخش جمع‌آوری می‌شود ضمن اینکه اکثر کمک‌هایی که به مددجویان و نیازمندان می‌شود از طریق کمک‌های مردمی بوده است.

وی افزود: سال گذشته میزان صدقات ماهانه 2 میلیارد و 300 میلیون تومان بود که این رقم امسال با 700 میلیون افزایش به 3 میلیارد تومان رسیده است.

وی اظهار داشت: در بحث وام‌های کارگشایی نیز کمیته امداد حداقل 2 میلیون تومان به مددجویان و همچنین نیازمندان پرداخت می‌کند که در 11 ماه گذشته از سال جاری بالغ بر 18 هزار و 564 هزار نفر وام کارگشایی دریافت کرده‌اند ضمن اینکه کمیته امداد به 30 نفر از محکومیت غیرعمد نیز کمک‌هایی را داشته است که میزان این کمک‌ها 140 میلیون تومان بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران تصریح کرد: در حال حاضر 3 هزار و 300 دانشجو تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند که مجموعه امداد شهریه تحصیلی آنها را پرداخت می‌کند که نیمی از این افراد از خانواده تحت پوشش و مابقی نیز به صورت مهمان تحت پوشش امداد قرار دارند.

سبحانی بیان داشت: بالغ بر 10000 دانش‌آموز نیز تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند که در طول سال از خدمات مختلف تحصیلی استفاده می‌کنند و کمیته امداد در دو مقطع مهرماه و ایام نوروز کمک‌های ویژه‌ای را به این افراد دارند.

سبحانی افزود: یکی از اقدامات کمیته امداد در سالهای اخیر افتتاح فروشگاه نوروزی در ایام پایان سال است که این فروشگاه به صورت خاص در تهران راه‌اندازی می‌شود که مددجویان می توانند با در دست داشتن بن‌های خرید به فروشگاه نوروزی مراجعه و اقلام موردنیاز خود را خریداری کنند.

وی در خصوص میزان بن‌های توزیع شده بین مددجویان و نیازمندان گفت: به صورت میانگین به هر یک از مددجویان 45 هزار تومان بن داده می‌شود ضمن اینکه اجناس فروشگاه نوروزی کمیته امداد 30 درصد نسبت به دیگر فروشگاه‌ها ارزان‌تر است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران در ادامه نشست خبری خود به برگزاری جشنواره نیکوکاری از چهاردهم اسفند اشاره کرد و گفت: این جشنواره به مدت 3 روز در سطح مدارس پایگاه‌های کمیته امداد، پایگاه‌های بسیج و همچنین مصلاهای نماز جمعه برگزار خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران تاکید کرد: جشنواره نیکوکاری در چهاردهم اسفند ویژه مدارس، پانزدهم اسفند ویژه پایگاه‌های بسیج، میادین و همچنین شانزدهم اسفند در مصلاهای نماز جمعه برگزار خواهد شد.

سبحانی خاطرنشان کرد: طبق هماهنگی‌های انجام شده قرار است عواید جمع‌آوری شده در جشنواره نیکوکاری در مدارس بین دانش‌آموزان نیازمند و از طریق انجمن اولیا و مربیان توزیع شود.

وی افزود: این جشنواره نیکوکاری در تهران در پانزدهم اسفند و به طور ویژه در چند پایگاه از جمله بوستان ولایت، حضرت عبدالعظیم حسنی، پارک دانشجو، نارمک، امامزاده صالح و حسینیه ارشاد برگزار خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه یکی از برنامه‌های کمیته امداد افزایش سطح مشارکت‌های مردمی است گفت: کمیته امداد استان تهران در این راستا سامانه تلفن گویا با شماره 7355 را راه‌اندازی کرده است و شهروندان تهرانی می‌توانند در طول شبانه‌روز کمک‌های خود را به مددجویان اهدا کنند.

سبحانی تاکید کرد: در سال گذشته میزان کمک‌های مردمی در جشن نیکوکاری 8 میلیارد و 500 میلیون تومان بود که پیش‌بینی می‌شود این رقم امسال افزایش پیدا کند.

وی تاکید کرد: با توجه به افزایش اعتبارات کمیته امداد در سال آینده مستمری مددجویان بین 15 تا 18 درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران در پایان نشست خبری خود با حمایت از مسکن مهر که در دولت نهم و دهم کلید خورد گفت: با اجرای این طرح تعداد قابل توجهی از مددجویان صاحب مسکن شدند که امیدواریم دولت یازدهم نیز تحت عنوان هر نامی (مسکن اجتماعی) این طرح را ادامه دهد.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *