شناسه خبر: 2816 منتشر شده در مورخ: 1392/12/7 ساعت: 15:58 گروه: اجتماعی  
تولید ثروت در اقتصاد مقاومتی بر پایه افزایش تقاضاست
رییس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی:

تولید ثروت در اقتصاد مقاومتی بر پایه افزایش تقاضاست

رییس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی گفت : تولید ثروت در اقتصاد مقاومتی بر پایه افزایش تقاضا است زیرا اقتصاد مقاومتی یعنی متکی بودن به خود بنابراین در این نوع اقتصاد می توان ثروت را برپایه افزایش تقاضا تولید کرد.

دکتر احمد اکبری  افزود: این تقاضا باید در داخل و خارج از کشور ایجاد شود تا با رفع این تقاضاها تولید ثروت شود .این امر در گروی افزایش کیفیت محصولات است.

وی اقتصاد مقاومتی را بالفعل کردن تمامی ظرفیت های بالقوه اقشار مختلف جامعه تعریف کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا با حداکثر توان خود کمک کنیم تا کشور روی پای خود بایستد و در مواردی که بعضا مشکلاتی در سطح بین المللی ایجاد می شود ایران حرف برای گفتن داشته باشد.

اکبری ادامه داد: اقتصاد دانش بنیان باید بتواند جمعیت کشور را از نظر مالی حمایت کند و جایگاهی برای محصولات ایرانی در بازارهای خارجی پیدا کند.

رییس سازمان پژوهش های علمی وصنعتی با اشاره به جمعیت چهار ونیم میلیون نفری دانشجویان کشور خاطرنشان کرد: در صورتی که این قشر از جامعه به همراه استادان دانشگاه احساس مسوولیت بکنند و به سهم خود کار کوچکی در این زمینه انجام دهند ، حماسه اقتصادی مورد نظر مقام معظم رهبری حاصل می شود.

وی تاکید کرد: تمام رویکردهای سازمان علمی و پژوهشی با نگاه پر رنگ به اقتصاد مقاومتی است و هر اقدام در سازمان پژوهش های علمی وصنعتی با نگاه جهانی و چگونگی تولید ثروت انجام می شود.

به گفته اکبری در واقع اقتصاد مقاومتی استفاده بیشتر و بهتر از منابع داخلی کشور است و در این زمینه می توان با ایجاد ارزش افزوده در تولیدات از خام فروشی جلوگیری کنیم.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *