شناسه خبر: 2806 منتشر شده در مورخ: 1392/12/7 ساعت: 14:43 گروه: سیاسی  
ظریف : همکاری ایران و سازمان همکاری شانگهای موجب تقویت این سازمان می شود
دیدار دبیرکل سازمان همکاری شانگهای با وزیر امور خارجه

ظریف : همکاری ایران و سازمان همکاری شانگهای موجب تقویت این سازمان می شود

وزیر امورخارجه گفت: منافع مشترک ایران و اعضای سازمان همکاری شانگهای، ضرورت تقویت همکاری ها را ایجاب می کند و ظرفیت و نقش بالای جمهوری اسلامی در این همکاری می تواند موجب تقویت اعتبار و قدرت این سازمان شود .

  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه، ˈدمیتری مزینسافˈ دبیرکل سازمان همکاری شانگهای   با محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان دیدار کرد و در خصوص روند جاری و همچنین دورنمای همکاریهای این سازمان با ایران در ابعاد مختلف گفت وگو و تبادل نظر کرد.

دکتر ظریف در این دیدار با اشاره به جایگاه سازمان همکاری شانگهای بعنوان یک سازمان مهم منطقه ای و بین المللی تاکید کرد که دکتر روحانی رییس جمهوری در نخستین حضور خود در یک اجلاس بین المللی، در نشست سران شانگهای در بیشکک شرکت کرد و این امر نشانگر اهمیت بسیار بالای دولت جدید برای همکاری با این سازمان است.

وی همچنین با اشاره به تداوم حضور و مشارکت فعال ایران در نشست های مختلف شانگهای گفت که فراهم شدن زمینه بیشتر همکاری اعضای ناظر ضروری است.

وزیر خارجه کشورمان بر استقبال و نیز حمایت همه جانبه ایران برای ایفای نقش و حضور فعال سازمان شانگهای در عرصه های بین المللی به خصوص در تقویت تعامل و همکاری با سازمان ملل متحد و نیز سازمان همکاری اقتصادی اکو تاکید کرد.

ظریف اظهار کرد ایران علاقه مند به همکاری با سازمان شانگهای در زمینه های اقتصادی و تجاری، انرژی، حمل و نقل ، ترانزیت و مبارزه با افراط گرایی و تروریسم است.

دمیتری مزینساف دبیرکل سازمان همکاری شانگهای نیز در این دیدار ، هدف از سفر به تهران را بررسی تقویت و توسعه روند همکاری جمهوری اسلامی ایران با سازمان شانگهای عنوان کرد و بر جایگاه ، نقش و ظرفیت بالای کشورمان در این زمینه تاکید کرد .

وی همچنین خواستار تداوم حضور فعال ایران در تمامی نشست ها و اجلاس های سازمان شانگهای در تمامی سطوح و بهره مندی از تجربیات و دیدگاههای خوب و مفید ایران در تدوین راهبرد 2025 سازمان شانگهای و مقابله با چالش های مشترک فراروی کشورهای عضو این سازمان شد .

وی ابراز امیدواری کرد: این تبادل نظرها موجب تقویت هرچه بیشتر همکاری و تعامل تنگاتنگ شش کشور عضو اصلی و پنج کشور ناظر این سازمان شود .

دبیرکل شانگهای همچنین ضمن تبریک دستاوردهای ایران در زمینه بهره مندی از انرژی صلح آمیز هسته ای ، ابراز امیدواری کرد که روند مذاکرات پیچیده جاری بین ایران و طرف مقابل در راستای منافع کشور و مردم ایران با موفقیت همراه شود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *