شناسه خبر: 2761 منتشر شده در مورخ: 1392/12/5 ساعت: 10:37 گروه: اجتماعی  
استفاده از بلیط های یکپارچه سامانه های حمل ونقل تهران برای معلولان و جانبازان رایگان شد

استفاده از بلیط های یکپارچه سامانه های حمل ونقل تهران برای معلولان و جانبازان رایگان شد

بنا به مصوبه شورای شهر تهران استفاده از بلیطهای یکپارچه الکترونیکی برای بهره گیری از سامانه های حمل و نقل مترو و اتوبوسرانی شهر تهران توسط شهروندان دارای معلولیت و جانبازان بالای 70 درصد رایگان شد.

علی صابری، عضو شورای شهر تهران درگفتگو اختصاصی با ایران سپید اعلام کرد: با اصلاح ماده واحده نظام یکپارچه بلیط های الکترونیکی مترو و اتوبوسرانی شهر تهران، شهروندان معلول و جانبازان بالای 70 درصد که براساس اصل ماده واحده فقط می توانستند با تخفیف از این بلیط ها استفاده کنند، از این پس می توانند رایگان از این امکان تردد شهری به صورت رایگان استفاده کنند. صابری تاکید کرد: این بلیط ها هنوز صادر نشده اند و چگونگی استفاده رایگان شهروندان دارای معلولیت و جانبازان بالای 70 درصد از این بلیط ها مستلزم پیگیری تشکل های این شهروندان است. براساس است  مصوبه شورای شهر تهران شهروندان معلول و جانباز فقط بهاء صدور بلیط الکترونیک یکپارچه را که سقف آن 50 هزار ریال است می پردازند اما این بلیط ها برای آنها به طور رایگان شارژ می شود، بلیط های الکترونیک یکپارچه در واقع کارت های الکترونیکی هستند که امکان می دهند شهروندان از این کارت ها توامان هم برای تردد از مترو و هم سامانه های اتوبوس رانی استفاده کنند و نیاز به تهیه بلیط جداگانه نداشته باشند. شورای شهرتهران برای استفاده گروه هایی از شهروندان تهرانی مانند دارندگان کارت منزلت یا اعضای خانواده شهداء... تخفیف در نظر گرفته است که با اصلاحیه ماده واحده این امر در روز یکشنبه تخفیف برای شهروندان معلول به استفاده رایگان تبدیل شد. 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *