شناسه خبر: 2733 منتشر شده در مورخ: 1392/12/3 ساعت: 13:08 گروه: اجتماعی  
بودجه یک هزار و 370 میلیارد تومانی بهزیستی تصویب شد

بودجه یک هزار و 370 میلیارد تومانی بهزیستی تصویب شد

بودجه سازمان بهزیستی در سال 93 با رشد 37 درصدی نسبت به سال 92 روبرو شده است که در نهایت بودجه یک هزار و 370 میلیارد تومانی بهزیستی برای سال آینده ابلاغ شد.

سرانجام بودجه سازمان بهزیستی کشور برای سال آینده به تصویب رسید به طوری که بودجه 93 با رشد 37 درصدی نسبت به سال 92 روبرو است.

به گفته همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی کشور ، دولت تدبیر و امید و همچنین نمانیدگان مجلس شورای اسلامی حمایت خوبی را از بهزیستی در سال آینده داشته‌اند.

هاشمی خاطر نشان کرد: در سال آینده و با توجه به بودجه سازمان بهزیستی سطح خدمات به مددجویان گسترش خواهد یافت.

رئیس سازمان بهزیستی کشور همچنین از دریافت 15 میلیارد تومان از مطالبات سازمان بهزیستی از مجلس اشاره کرد و گفت: این بودجه از طریق بهزیستی در اختیار استان‌ها قرار خواهد گرفت.

به گزارش بندهای بودجه 93 به شرح ذیل است:

بند الف تبصره 16:

تحصیل ایثارگران، حافظان کل قرآن کریم و قاریان ممتاز کشوری و مشمولان بند (ک) ماده (20) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و موسسات پژوهشی رایگان است. هزینه‌های مربوط به دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌های علمی_ کاربردی و دوره‌های شبانه و همچنین مراکز آموزشی و پژوهشی غیردولتی از طریق دستگاه‌های ذیربط اعم از بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان بهزیستی کشور، کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان اوقاف و امور خیریه در ابتدای هر نیم‌سال تحصیلی از محل اعتبارات برنامه 30467 پیوست شماره (4) این قانون پرداخت می‌شود. آئین‌نامه اجرایی این بند به پیشنهاد دستگاه‌های اجرایی ذیربط با تائید معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور ظرف دو ماه به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.

بند و تبصره 5 (صندوق توسعه ملی):

«5 درصد از منابع بندهای (د) و (هـ) این تبصره با معرفی کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور به صورت ریالی جهت پرداخت تسهیلات اشتغالزایی و کمک به توسعه صنایع کوچک اختصاص می‌یابد و بانک‌های عامل مکلفند علاوه بر منابع مذکور، حداکثر تا یک برابر آن را از محل منابع داخلی با معرفی دستگاه‌های اجرایی ذیربط پرداخت نمایند و همچنین بانک  عامل مجاز است با اخذ تعهد محضری پرداخت نقدی هدفمندی یارانه‌ها را به عنوان ضمانت بپردازد و همچنین 15 درصد از منابع بندهای مذکور به طرح‌های مربوط به افراد ایثارگر یا شرکت‌هایی که بیش از 50 درصد سهام آنها متعلق به ایثارگران است اختصاص می‌یابد».

بند الف تبصره 17:

در اجرای بند (ز) ماده (112) قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران، سازمان‌های مناطق آزاد تجاری و صنعتی موظفند منابع موضوع این بند را به حساب خاصی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز نمایند. خزانه‌داری کل کشور مکلف است مبلغ واریزی را به نسبت مساوی برای اجرای مفاد بند یاد شده به کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی همان مناطق پرداخت نماید.

بند د تبصره 17:

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است سی هزار میلیارد ریال مانده تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی و رشد منابع مزبور را به تفکیک بیست هزار میلیارد ریال به کمیته امداد امام خمینی (ره) و ده هزار میلیارد ریال به سازمان بهزیستی کشور با معرفی دستگاه‌های ذیربط به مددجویان تحت پوشش و کارفرمایان طرح‌های مددجویی پرداخت نماید و هر یک از دستگاه‌های مشمول بندهای (ج) و (د) این تبصره که نتوانند به هر میزانی از سهمیه تسهیلات خود تا پایان آذرماه سال 1393 استفاده نماید، سهمیه مزبور به دیگر دستگاه‌های مشمول که از سهمیه خود استفاده نموده است تعلق می‌گیرد و دستگاه‌های مزبور مکلفند در مقاطع زمانی پایان آذرماه، پایان سال و خاتمه زمان استفاده، گزارش مربوطه را به کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تقدیم نمایند.

بند هـ تبصره 17:

مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور از پرداخت هزینه‌های صدور پروانه ساختمانی، عوارض شهرداری و هزینه‌های انشعاب آب و فاضلاب و برق و گاز برای یک بار و در حد یک واحد مسکونی مطابق الگوی مصرف معافند و دستگاه‌های ارائه دهنده خدمات مذکور موظف به ارائه این خدمات به صورت رایگان به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور می‌باشند. اعتبارات این بند از محل ردیف شماره 18_520000 جدول شماره (9) این قانون تامین و به دستگاه‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت می‌شود.

پیشنهاد الحاقی کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در بند «ه» تبصره 17 به تصویب رسید:

به منظور افزایش شانس اشتغال و خودکفایی اعضای خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتی و کمک به خودکفایی این خانوارها کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی مجازند از محل منابع قابل پرداخت به این خانوارها تمام یا بخشی از حق بیمه سهم کارفرما را بر اساس حداقل حقوق و دستمزد سال 93 برای اشتغال یک نفر از اعضای خانوارهای تحت پوشش به کارفرمایانی که حاضر به جذب عضو خانواده باشند پرداخت نمایند. در این صورت کمک‌های پرداختی نهاد‌های حمایتی به خانوار مشمول این طرح به عنوان کمک هزینه ماهیانه زندگی به میزان پرداختی به کارآفرین قطع خواهد شد.

انتهای پیام

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *