شناسه خبر: 2730 منتشر شده در مورخ: 1392/12/3 ساعت: 12:59 گروه: اجتماعی  
مناسب سازی شهر برای تردد معلولان در اولویت کاری مسئولان قرار گیرد
مدیر کل بهزیستی استان در گفتگو با قم فردا:

مناسب سازی شهر برای تردد معلولان در اولویت کاری مسئولان قرار گیرد

مدیر کل بهزیستی استان استان قم با بیان این که جای یک اداره مناسب سازی در کلان شهر و یا جهان شهر قم خالی است، تصریح کرد: مناسب سازی شهر برای تردد معلولان در اولویت مسئولان قرار گیرد.

ابراهیم حاجی‌مظفری با اشاره به وظایف دستگاه های اجرایی در راستای مناسب سازی برای معلولین اظهار کرد: همه ی دستگاه های دولتی موظف هستند در راستای اهداف مناسب سازی تلاش کنند، در بین این دستگاه ها چند دستگاه هستند که تاثیرگذاری بیشتری دارند یکی از این ها شهرداری است.

وی اضافه کرد: شهرداری اگر مناسب سازی را به صورت جدی و تمام عیار در سطح شهر انجام دهد بیش از 80 درصد مشکلات مناسب سازی حل خواهد شد.

حاجی مظفری ادامه داد:راهکارهای  اساسی که بتوانیم به یک مناسب سازی معقول برسیم را تهیه و به شهردار و شواری شهر نیز پیشنهاد داده ایم.

وی با بیان اینکه شهرداری باید ساختار مناسبی داشته باشد،افزود: جای یک اداره مناسب سازی در کلان شهر و یا جهان شهر قم خالی است، این اداره باید شکل بگیردکه بتواند مناسب سازی سطح شهر را دنبال کند چون همه خیابان ها و پیاده روها و مکان های عمومی تمامی پروانه های خود از صدور تا پایان کار را از شهرداری می گیرند و در این زمینه این سازمان می تواند بر اجرایی شدن این طرح نظارت کامل کند.

مدیر کل بهزیستی در ادامه خاطر نشان کرد: دستگاه دیگری که می تواند به شهرداری کمک کند پلیس راهور است، به خاطر بعضی از تخلف هایی که موتورسواران انجام می دهند اقدامات  در نظر گرفته شده شهرداری عقب می ماند و در این راه پلیس راهور می تواند تاثیرگذاری خود را نشان دهد.

وی ابراز داشت: اداره کل اوقاف و امور خیریه موظف است مساجد و زیارتگاه ها را طوری درست کند که معلولین جامعه راحت تر تردد کنند البته این در حالی است، مناسب سازی فقط برای معلولین بهزیستی نیست، برای سالمندان و جانبازان گرامی و برای درصدی از جامعه که دچار تصادفات می شوند هم لازم و ضروری است.

حاجی مظفری با اشاره به این که چیزی حدود 16 درصد جامعه باید از مناسب سازی استفاده کنند بیان کرد: متاسفانه این عده مورد کم لطفی قرار گرفته اند و امیدواریم بیش از پیش به این قشر توجه شود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *