شناسه خبر: 2724 منتشر شده در مورخ: 1392/12/3 ساعت: 11:42 گروه: اجتماعی  
توانمندسازی مددجویان اولویت نخست برنامه های سازمان بهزیستی است

توانمندسازی مددجویان اولویت نخست برنامه های سازمان بهزیستی است

معاون مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی گفت: توانمندسازی مددجویان در حوزه های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بصورت مستمر از اولویت های مهم سازمان بهزیستی است.

ˈحسین بدخشانˈ در نخستین همایش خیرین بهزیستی خمین در کانون امام خمینی(ره) این شهرستان افزود: سازمان بهزیستی برای تحقق امر مهم توانمندسازی مددجویان، نیازمند حمایت و مشارکت خیرین است.

وی گفت: خوشبختانه خیرین در سراسر استانهای توانسته اند بعنوان بازوان توانمند بهزیستی، با حمایت های مالی، خدماتی و حرفه ای بهترین یاری گر این سازمان باشند.

وی گفت: با توجه به بالا بودن وقوع حوادث طبیعی و غیرطبیعی در سطح کشورایران، و زیر پوشش قرار گرفتن مددجویان جدید به نهادهای حمایتی، اعتبارات دولت به تنهایی جوابگوی نیاز این اقشار نبوده، و حمایت مادی- معنوی نیکوکاران می تواند این سازمان را در دستیابی به اهداف مدنظرش بسیار کمک کند.

وی ادامه داد: از ابتدای اجرای طرح احداث مسکن برای مددجویان، تاکنون40 هزار واحد مسکن با مشارکت خیرین به مددجویان بهزیستی احداث ، تکمیل و واگذار شده است.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در شرایطی که اخیرا رهبر معظم انقلاب سیاست های اقتصاد مقاومتی کشور را ابلاغ کردند و دولت و مجلس شورای اسلامی با یکدیگر همراه شده اند، در سال آینده شاهد تحولات اساسی در حوزه اقتصادی کشور بوجود خواهد آمد.

ˈمحمد ابراهیم رضاییˈ افزود: کشور ایران با توجه به اعمال تحریم های دشمنان ، در شرایط خاص اقتصادی قرار دارد که با تبعیت از فرامین رهبری، اجرای تدابیر دولت و استفاده درست از پتانسیل های کشورمی توانیم از این مرحله نیز با موفقیت عبور کنیم.

وی گفت: در مسیر تحول اقتصادی کشور، بایستی به بحث خوداتکایی، اشتغال پایدار و مسکن مددجویان مورد حمایت بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) بصورت ویژه توجه کرد.

وی بیان کرد: بخشی از مشکلات اقتصاد کشور، ناشی از نابسامانی و نداشتن برنامه دقیق در استفاده از ظرفیت های و پتانسیل های کشور است که با ارائه برنامه مدون، راهبردی و استفاده صحیح از منابع کشور در بخش های، بخش بزرگی از مشکلات اقتصادی برطرف خواهد شد.

**** ایجاد اشتغال برای 33 هزار نفرازابتدای سال

معاون مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی کشور گفت: این نهاد حمایتی از ابتدای امسال تا کنون برای 33 هزار مددجو توانمند و متقاضی دارای شرایط در زمینه های مختلف مشاغل خانگی و خرد، حمایت از بیمه کارآفرین، معرفی به مراکز خصوصی و پرداخت تسهیلات اشتغال فراهم کرده است.

بدخشان از واگذاری هفت هزار مسکن نیز به مددجویان دارای شرایط خبر داد و افزود: برای احداث این واحدها، با توجه به زیربنا و شهرهای محل احداث بصورت متوسط 400 تا 280 میلیون ریال از محل وام های بلاعوض سازمان بهزیستی کشور، تسهیلات بانکی، مشارکت خیرین و آورده نقدی مددجویان هزینه شده است.

معاون مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: اکنون 30 هزار واحد مسکن مددجویی در مراحل نازک کاری و پنج هزار در مراحل اولیه ساخت قرار دارند.

وی افزود: براساس پیش بینی، 80 هزار نفر از مددجویان سازمان بهزیستی کشور، فاقد مسکن هستند، که می بایستی برای آنها مسکن احداث شود.

بدخشان ادامه داد: سازمان بهزیستی با مشارکت خیرین 45 میلیارد ریال نیز در بحث ازدواج و تهیه جهیزیه مددجویان پرداخت کرده است.

معاون مشارکت های سازمان بهزیستی کشور، نیز گفت: در بحث مشارکت های خیرین به بهزیستی، استانهای خراسان رضوی، فارس، اصفهان و مرکزی جزو مراکز برتر کشور هستند.

11 میلیون نفر مددجو بصورت مستمر و غیرمستمر زیر پوشش سازمان بهزیستی کشور قرار دارند. 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *