شناسه خبر: 2684 منتشر شده در مورخ: 1392/11/30 ساعت: 12:26 گروه: اجتماعی  
اختصاص 3 میلیارد ریال برای توانبخشی معلولان در زنجان

اختصاص 3 میلیارد ریال برای توانبخشی معلولان در زنجان

معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان گفت: برای اجرای برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه معلولان در استان زنجان 3 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

فرهاد میرزایی در زنجان اظهار داشت: توانبخشی مبتنی بر جامعه کار خود را از سال 1381 به طور جدی در کشور آغاز کرد.

معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان آغاز این طرح را در زنجان از سال 1382 اعلام و خاطرنشان کرد: از سال 1387 این طرح به طور جدی در سراسر استان در حال پیگیری است.

این مسئول با بیان اینکه هدف اصلی این برنامه شناسایی معلولین در روستاها است، تصریح کرد: در مجموع 10 هزار و 800 نفر از معلولان در استان شناسایی شده اند.

وی آموزش را از دیگر اهداف برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه خواند و اذعان داشت: این آموزش در قالب کتابچه هایی خواهد بود که بهزیستی به مناطق مختلف استان برای آموزش ارسال می کند.

میرزایی با اشاره به اینکه سعی خواهد شد به معلولان مهارت زندگی آموزش داده شود، اضافه کرد: این آموزش از طریق معلولان، دهیاران، تسهیل گران محلی و یا خانه بهداشت ها انجام خواهد شد.

معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان ایجاد اشتغال، تامین مسکن و مناسب سازی محل زندگی معلولان در شهرستان ها را از جمله مهم ترین برنامه های بهزیستی برای توانبخشی معلولان و بهبود زندگی آنان دانست.

این مسئول به جلسات متعدد در استان زنجان برای اجرای برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه اشاره کرد و بیان داشت: بر اساس تفاهم نامه ای که بین بهزیستی و وزارت کشور صورت گرفته است جلسات استانی با ریاست استاندار و در غیاب وی با ریاست مدیر کل بهزیستی به صورت مرتب و با هدف رفع موانع اجرای این طرح و بررسی اجرای موفقیت آمیز این طرح برگزار خواهد شد.

وی از اختصاص 3 میلیارد ریال برای اجرای برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه یاد کرد و ادامه داد: تاکنون مبلغ 2 میلیارد و 600 میلیون ریال این مبلغ پرداخت شده و توسط بهزیستی برای اجرای این طرح صرف شده است.

میرزایی با اشاره به اینکه تاکنون این طرح در همه شهرستان های زنجان اجرا شده است، تاکید کرد: در برخی از شهرستان ها که شاهد تغییر فرمانداران و دهیاران هستیم جلسات توجیه سازی دهیاران و مسئولان شهرستانی مجددا انجام می گیرد.

معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان با بیان این نکته که معلولان نیز مانند سایر افراد عادی حق زندگی و حضور در جامعه را دارند، یادآور شد: برای حضور موثر و مناسب این افراد در جامعه هم معلولان و هم جامعه باید آموزش کافی را ببیند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *