شناسه خبر: 2673 منتشر شده در مورخ: 1392/11/30 ساعت: 09:26 گروه: سیاسی  
لزوم تشکیل شبکه‌سازی NGOها برای سیاست‌گذاری کاهش تقاضا
مدیرعامل جمعیت تولد دوباره تاکید کرد

لزوم تشکیل شبکه‌سازی NGOها برای سیاست‌گذاری کاهش تقاضا

مدیرعامل جمعیت تولد دوباره گفت: بخش اعظمی از فعالیت‌ها در حوزه مبارزه با مواد مخدر توسط این سازمان‌ها انجام می‌شود.

 عباس دیلمی‌زاده در دومین همایش منطقه‌ای شبکه‌سازی سازمان‌های مردم‌نهاد گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد برای ایجاد شبکه همکاری و هم‌افزایی در حوزه مبارزه با مواد مخدر فعالیت می‌کنند که در سال 2010 موضوع ایجاد این شبکه با مقامات ایرانی مطرح و ایران نیز از این موضوع استقبال کرد.

 

وی افزود: سالهاست سیاست‌های مختلفی در حوزه کاهش تقاضا در منطقه توسط دولت‌ها اجرا می‌شود اما در بسیاری از مواقع در این حوزه موفقیت چشمگیری نداشته‌ایم.

 

مدیرعامل جمعیت تولد دوباره ادامه داد: NGOها در تمام کشورهای منطقه با واقع‌بینی موفقیت‌های زیادی را کسب کرده‌اند و بخش اعظمی از فعالیت‌ها در حوزه مبارزه با مواد مخدر توسط این سازمان‌ها انجام می‌شود.

 

دیلمی‌زاده با بیان اینکه سازمان‌های مردم‌نهاد در سیاست‌گذاری و برنامه‌های ملی و منطقه‌ای نقش مهمی دارند، گفت: به نظر می‌رسد ایجاد این شبکه فرایند ورود NGOها را در فرایند برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری کاهش تقاضا تسهیل کند.

 

به گفته مدیرعامل جمعیت تولد دوباره، بیشترین کمکی که دولت‌ها به انجمن‌ها می‌توانند بکنند این است که دبیرخانه در کشورشان ثبت شود و شبکه را به عنوان مشاور در برنامه‌های کاهش تقاضا وارد کنند.

 

دیلمی‌زاده با اشاره به اینکه یک فرد معتاد با خود، خانواده، جامعه و دولتش در جنگ است اظهار کرد: این جنگ فرسایشی است که گاهی به صلح می‌انجامد و مجدد شروع می‌شود و در نهایت نتیجه تمام کارهای مقابله با مواد مخدر ایجاد صلح بین معتاد، جامعه و خانواده‌اش است لذا برگزاری این همایش کمک می‌کند تا این صلح برای افرادی که در منطقه دچار مشکل اعتیاد شده ایجاد شود.

 

به گزارش ایسنا، همچنین گری‌لوئیس، نماینده مقیم سازمن ملل متحد در ایران نیز طی سخنانی در این همایش اظهار کرد: هدف ما این است که به کار افرادی که روزانه تلاش می‌کنند تا زندگی را برای ما سالم‌تر بکنند اجر بگذاریم چرا که این افراد زندگی را برای افرادی که تحت تأثیر مواد مخدر هستند یا بخشی از این چرخه بوده بهتر می‌کنند.

 

وی افزود: اقداماتی که در سازمان‌های غیردولتی می‌شود نه تنها برای خانواده‌ها مهم است بلکه برای خود افراد و کسانی که این حمایت را ارائه می‌دهند در مراکز مختلف درمانی، ضابطان قضایی و افرادی که با سرمایه خود تلاش می‌کنند به افراد نیازمند کمک کنند باید ادای احترام کرد.

 

نماینده مقیم سازمان ملل متحد در ایران تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد تا در این جلسه اساسنامه‌ای را به تصویب برسانیم و هیئت اجرایی مشخصی را انتخاب کنیم تا شبکه‌سازی سازمان‌های مردم نهاد از پنج کشور از جمله آسیای مرکزی، افغانستان، پاکستان و ایران در مورد مقابله با مواد مخدر تشکیل شود.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
منبع خبر: خبرگزاي ايسنا
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *