شناسه خبر: 2626 منتشر شده در مورخ: 1392/11/27 ساعت: 10:40 گروه: بهداشت و سلامت  
هر خالی خال هندو نیست، مراقب باشید

هر خالی خال هندو نیست، مراقب باشید

متخصص پوست ضمن هشدار نسبت به جدی گرفتن خال های که پس از 35 سالگی بر بدن ظاهر می شود، افزود: استفاده مداوم از کرم ضدآفتاب در پیشگیری از سرطان موثر است.

به گزارش ایرنا از وزارت بهداشت، دکتر «محمد تقی نوربالا» سرطان پوست را شایع ترین سرطان بدن دانست و افزود: ویژگی مهم این نوع سرطان، خوش خیمی، قابل دیدن و قابل علاج بودن است.

وی علت اصلی 90 درصد از سرطان های پوست را اشعه ماورای بنفش خورشید عنوان کرد و گفت: مواد شیمیایی نخستین عامل ایجاد سرطان پوست است. اشعه ایکس و ویروس ها نیز از جمله مهمترین عوامل سرطان پوست شناخته شده اند.

این متخصص پوست ادامه داد: در برخی موارد سیستم دفاعی بدن، افزایش سن و بروز برخی بیماری ها و مصرف برخی دارو ها در ایجاد سرطان پوست موثر است.

نوربالا با بیان اینکه خال ها نیز می توانند عامل ایجاد سرطان پوست باشند، افزود: افراد دقت داشته باشند پس از سن 35 سالگی نباید خالی در بدن ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: خال های آبی رنگ، خال های مادرزادی و خال های نامنظم را باید جدی گرفت.

این متخصص پوست با بیان اینکه بالا بودن قیمت کرم ضد آفتاب دلایل مرغوبیت آن نیست، متذکر شد: استفاده مداوم از کرم ضدآفتاب در پیشگیری از سرطان های پوست موثر است.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *