شناسه خبر: 261 منتشر شده در مورخ: 1392/8/1 ساعت: 10:23 گروه: سیاسی  
حکم های اعدام زیادی صادر شده است
زندانیان گوانتانامو:

حکم های اعدام زیادی صادر شده است

خبرگزاری فرانسه در گزارشی پیرامون اتفاقات غیر انسانی در زندان گوانتانامو به نقل از کمیته دفاع از متهمان حادثه 11 سپتامبر نوشت: حکم اعدام زندانیان به تعداد چشمگیر در این زندان صادر شده است

 این کمیته اعلام کرد که حکم اعدام برای متهمان زندان گوانتانانو به فور دیده می شود و این در حالی است که صدور این احکام با کنوانسیون ضد شکنجه سازمان ملل متحد مغایرت دارد.

به گزارش سرویس بین الملل شبکه ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، زندانیان در مدتی به عنوان متهم و یا مجرم در زندان گوانتانامو بسر می برند از نظر روحی تحت فشار زیادی قرار دارند. 
" والتر رایز" وکیل مدافع آمریکایی دراین باره گفت: به رغم تمامی موانعی وجود دارد می توان شاهد صدور فراوان حکم اعدام برای متهمان بود.

وی مقابل دادگاه نظامی آمریکا شاهد متهمانی بوده که تحت شکنجه های شدید بدنی قرار گرفته بودند .
مصطفی الحسینی تبعه عربستانی زندان گوانتانامو در این باره گفت: در زندان گوانتانامو به راحتی می توان شاهد نقض آشکار حقوق بشر بود. این در حالی است که وکیل وی در باره الحسینی تاکید کرد که موکل وی مدتها در یک جعبه زندانی شده بود.
وی تصریح کرد که موارد زیادی از متحمل شکنجه دیگر از جمله غرق مصنوعی بودند که از جمله می توان به به خالد شیخ محمد مغز متفکر حادثه 11 سپتامبر اشاره کرد که در مدت حبس خود تاکنون 183 بار مورد شکنجه غرق مصنوعی قرار گرفته است

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *