شناسه خبر: 2587 منتشر شده در مورخ: 1392/11/26 ساعت: 10:45 گروه: فرهنگی  
جشنواره فجر سبب غنی‌تر شدن هنر موسیقی کشور می‌شود
بیژن نوباوه:

جشنواره فجر سبب غنی‌تر شدن هنر موسیقی کشور می‌شود

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی جشنواره موسیقی فجر را سبب بالندگی و غنی‌تر شدن این هنر دانست.

بیژن نوباوه عضو کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی معتقد است مسئولان باید تولید موسیقی در کشور را به سمت آثار فاخر و ارزشمند هدایت کنند.
 
نوباوه اظهار کرد: هنر موسیقی به طور حتم یکی از شاخه‌های مهم هنر در کشور است  و باید همسو با اهداف چشم انداز ارتقا یابد.
 
وی با بیان اینکه نیازمند هنر موسیقی در کشور هستیم، گفت: موسیقی در عرصه‌های انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و تمامی شئونات ما موثر بوده است.
 
نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: البته این نیازمندی باید منطبق بر معیارها و اندیشه اسلامی باشد. موسیقی ایرانی باید با فولکلورها و سنت‌های اقوام ایرانی آمیخته باشد که خوشبختانه این توانایی و پتانسیل در کشور وجود دارد.
 
نوباوه یادآور شد: علی‌رغم نظرات متفاوتی که در کشور وجود دارد،  ثابت شده که موسیقی متعهد می تواند در تمامی عرصه‌ها کمک و یاری‌رسان باشد.
 
وی ادامه داد: این هنر می‌‌تواند در زمینه‌های مختلفی چون فیلم‌سازی، پرکردن ابعاد فراغت جوانان، تولیدات حماسی، ادبیات و تمامی شاخه‌های هنری موثر باشد.
 
این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: موسیقی در تمامی شاخه‌های هنری به عنوان یکی از ضمیمه‌های دائمی بشمار می‌رود.
 
وی اظهار کرد: بر همین اساس معتقدم مسوولان و متولیان فرهنگی باید به این هنر بیش از گذشته بها داده و آن را به سمت اهداف و آرمان‌های انقلاب سوق دهند.
 
نوباوه در مورد بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر گفت: این جشنواره یکی از راه‌های شناساندن موسیقی فاخر به جامعه است. باید مسوولان و متولیان این جشنواره به بهترین نحو ممکن این جشنواره را هدایت کنند تا چه در زمینه موسیقی فولکلوریک و چه در موسیقی ملی و غیره بتوانیم بیش از گذشته آثار فاخر  تولید کنیم.
 
این نماینده مجلس شورای اسلامی درباره موسیقی پاپ خاطرنشان کرد: معتقدم متولیان فرهنگی باید به این سبک موسیقی نیز توجه داشته باشند و جشنواره مستقلی را برایش تعریف کنند.
 
نوباوه با تاکید بر ادبیات اشعار به کار گرفته شده در موسیقی اظهار داشت: متاسفانه طی چند سال اخیر شاهد روند نزولی در ادبیات موسیقی هستیم.اگر در هنر موسیقی  به  ادبیات غنی کشورمان بیش از گذشته توجه کنیم به طور حتم نقش حماسی و هدایت‌گر خواهد داشت. غنا بخشیدن به این ارزش ها می تواند یکی دیگر از ثمرات جشنواره فجر باشد.
 
بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر تا یکم اسفند در تهران ادامه دارد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *