شناسه خبر: 2574 منتشر شده در مورخ: 1392/11/26 ساعت: 10:23 گروه: بهداشت و سلامت  
تندخور‌ها زود‌تر چاق می‌شوند

تندخور‌ها زود‌تر چاق می‌شوند

نتایج مطالعات گوناگون نشان داده است، کسانی که با شتاب غذا می‌خورند، به راحتی مبتلا به اضافه وزن و دیابت نوع ۲ می‌شوند.

شهرزاد محمدیان، متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: محققان دریافته‌اند که زنان در سنین بین ۴۰ تا ۵۰ سال تمایل به غذاخوردن سریع دارند و احتمال زیاد برای ابتلا به اضافه وزن نسبت به کسانی که آهسته غذا می‌خورند، را دارند.

وی افزود: تندخور‌ها دوبرابر شانس چاقی مفرط در سنین بالا‌تر را خواهند داشت. همچنین در این تحقیق مشخص شده، تندخوری می‌تواند انرژی بیشتری از فرد بگیرد، اما میزان تهدید چاق شدن ناشی از آن، این مصرف انرژی را بی‌اثر می‌کند.

دکتر محمدیان تصریح کرد: پژوهشگران تاکید می‌کنند افراد با توجه به ریسک بالای تندخوری، باید سعی کنند غذا را به سرعتی منطقی‌تر میل کنند و در عین حال مراقب باشند عواملی که سبب تندخوردن غذا می‌شود را از خود دور نگهدارند.

غذاخوردن با مشغولیت ذهنی شدید و یا خوردن فست فود، دو عامل موثردر تندخوری است. از دیگر عوامل اصلی می‌توان به حرف زدن در حین غذاخوردن اشاره کرد که ناخواسته سبب تندخوری می‌شود.

این متخصص تغذیه خاطرنشان کرد: کسانی که غذای خود را سریع می‌خورند، ۲ برابر بیشتر از سایرین دچار اختلال در هضم گلوکز می‌شوند که این اختلال، پیش دیابت نامیده می‌شود.

دکتر محمدیان خاطرنشان کرد: پژوهشگران توصیه می‌کنند زمان صرف وعده‌های غذایی دست کم به ۲۰ تا ۲۵ دقیقه افزایش یافته و هر لقمه غذا حدود ۳۰ بار جویده شود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *