شناسه خبر: 2473 منتشر شده در مورخ: 1392/11/20 ساعت: 13:36 گروه: اجتماعی  
افزایش 20 درصدی مستمری و هزینه ایاب و ذهاب معلولان
خانه فرهنگ و هنر بهزیستی افتتاح شد

افزایش 20 درصدی مستمری و هزینه ایاب و ذهاب معلولان

رئیس سازمان بهزیستی کشور در مراسم افتتاح خانه فرهنگ و هنر بهزیستی از افزایش 20 درصدی مستمری مددجویان تحت پوشش و همچنین هزینه ایاب و ذهاب معلولان در سال آینده خبر داد.

دکتر همایون هاشمی در مراسم افتتاح خانه فرهنگ و هنر که روز یکشنبه با حضور تعداد زیادی از هنرمندان و سفرای طلایی سازمان بهزیستی و همچنین معاون وزرای ارشاد و رفاه برگزار شد، افزود: این خانه فرهنگ و هنر محل تجمع هنرمندان خیر و مددکاران افتخاری است که در حوزه هنر فعالیت می کنند.

وی با اشاره به اینکه جشنواره تئاتر و موسیقی معلولان هم در راستای جشنواره های دیگر فعال است، گفت: بزودی مرکزی در کنار این خانه فرهنگ و هنر برای نمایش و کمک به این افراد افتتاح خواهد شد.

به گفته رئیس سازمان بهزیستی، موزه و گالری آثار مددجویان تحت پوشش نیز در این خانه فرهنگ و هنر امروز افتتاح می شود که در فاز اول 2 میلیارد تومان برای راه اندازی این خانه فرهنگ هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه بازدید از خانه فرهنگ و هنر و نمایشگاه آثار مددجویان برای عموم آزاد است، اظهار داشت: در حال حاضر محصولات مددجویان از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است به طوری که در کنار برندهای مختلف قابل عرضه است.

هاشمی در مورد هزینه ایاب و ذهاب معلولان در سال آینده، گفت: بر اساس قانون، بهزیستی وظیفه دارد سالانه در خصوص ایاب و ذهاب، تحصیل، توانمندسازی و... مدجویان اقدامات لازم را انجام دهد به طوری که در سال 93 حداقل افزایش هزینه ایاب و ذهاب 20 درصد خواهد بود.

رئیس سازمان بهزیستی تاکید کرد: در خصوص مناسب سازی معابر و خودروها و وسایل حمل ونقل عمومی برای معلولان اخیرا اقدامات خوبی انجام شده به طوری که بر اساس تفاهم نامه ای که با شهرداری به امضا رسیده در بحث مناسب سازی و واگذاری خودروهای ون برای ایاب و ذهاب معلولان، اقدامات لازم صورت گرفته است.

وی همچنین در مورد مسکن مددجویان و معلولان گفت: طی دو سال گذشته اقدامات مهمی در خصوص تامین مسکن مددجویان صورت گرفته به طوری که در دهه فجر امسال 5 هزار واحد مسکونی به مددجویان تحویل داده شد و تا پایان سال نیز به تعهد واگذاری 35 هزار واحد مسکونی به افراد تحت پوشش عمل خواهیم کرد.

هاشمی در مورد عیدی و مستمری مددجویان، تصریح کرد: افزایش 20 درصدی مستمری و عیدی مددجویان تحت پوشش تا پایان بهمن ماه به آنها پرداخت می شود به طوریکه میزان عیدی آنها معادل یک ماه مستمری ماهانه است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *