شناسه خبر: 2471 منتشر شده در مورخ: 1392/11/20 ساعت: 12:10 گروه: ورزشی  
رئیس انجمن وزنه‌برداری معلولان: به دلیل بی‌پولی، اردوی تیم ملی لغو شد
حضور تیم ملی وزنه‌برداری معلولان در مسابقه‌های جهانی امارات

رئیس انجمن وزنه‌برداری معلولان: به دلیل بی‌پولی، اردوی تیم ملی لغو شد

رییس انجمن وزنه‌برداری معلولان گفت: به دلیل بی‌پولی حاکم بر ورزش، نتوانستیم همه برنامه‌های مورد نیاز برای آماده‌سازی تیم ملی اعزامی به مسابقه‌های جهانی را پیاده کنیم اما سعی داریم که عنوانی بهتر از سومی جهان کسب کنیم.

 سید محمدرضا میرشفیعی ، درباره آخرین وضعیت تیم ملی وزنه‌برداری معلولان که خود را برای حضور در مسابقه‌های جهانی آماده می‌کند اظهار کرد: ما چهار مرحله اردو برای آماده‌سازی وزنه‌برداران پیش‌بینی کرده بودیم. در وهله نخست پیشنهاد اردوی 12 روزه را دادیم که به دلیل مشکلات مالی، فدراسیون با 6 روز آن موافقت کرد. یک مرحله اردو با حمایت اسپانسر در انزلی برگزار خواهد شد. یک اردو هم 5 تا 15 فروردین‌ماه خواهیم داشت که متصل به اعزام است. یک نوبت اردو هم به دلیل مشکلات مالی حاکم بر فدراسیون پارالمپیک لغو شده است. اواخر سال است. در مجموع وضعیت بودجه خوب نیست و ما ناچاریم با بی‌پولی‌ها بسازیم.

او ادامه داد: فدراسیون جانبازان و کمیته ملی پارالمپیک به خاطر مشکلات مالی ورزش، نتوانستند اجازه برپایی اردوهای بیشتری را به ما بدهند. بنابراین ما سعی کردیم اسپانسر بگیریم و با توجه به فضای خوبی که بر انزلی حاکم است، اردوی تیم ملی را در آنجا برپا کنیم. برای بازی‌های پارالمپیک لندن دو نوبت در انزلی اردو داشتیم که تجربه خوبی بود. اکنون هم با توجه به موانع مالی، تصمیم گرفتیم که اردو را در انزلی برگزار کنیم. البته این اردو قرار بود بهمن‌ماه برپا شود که به دلیل شرایط جوی نامساعد گیلان، اوایل اسفند برگزار خواهد شد.

رییس انجمن وزنه‌برداری معلولان در رابطه با پیش‌بینی نتایج وزنه‌برداران اعزامی به مسابقه‌های جهانی گفت: ان‌شاءالله به نتیجه مورد نظر می‌رسیم. ما قبلا پیش‌بینی کرده بودیم که اگر نتوانیم اردوها را برگزار کنیم و تمرین‌های ملی‌پوشان به صورت غیر متمرکز در استان‌ها برگزار شود. در پایان هر اردوی آماده‌سازی هم رکوردگیری می‌کنیم. وزنه‌برداران موظف هستند که با رکوردهای جدید و آمادگی بالاتری به اردو بیایند. پس از پایان هر نوبت اردو هم برنامه تمرینی جدید می‌گیرند تا به‌روز شوند.

او با اشاره به برگزاری مسابقه‌های وزنه‌برداری قهرمانی کشور زیر نظر IPC اضافه کرد: در این رقابت‌ها همه وزنه‌برداران کلاس‌بندی شدند. بنابراین چون این کلاس‌بندی مورد تایید و معتبر است، دیگر نیازی نیست که پیش از آغاز مسابقه‌های جهانی وزنه‌برداران کلاس‌بندی مجدد شوند.میرشفیعی با تاکید بر اینکه بی‌پولی در عدم تحقق برنامه‌های تیم ملی بی‌تاثیر نیست، خاطرنشان کرد: نمی‌توان گفت که مشکلات مالی تاثیر نداشته است. اما وزنه‌برداران باغیرت هستند. ما سعی می‌کنیم که رکوردهای مورد انتظار در مسابقه‌های جهانی زده شود و به مدال‌های خوشرنگی دست پیدا کنیم. پیش‌بینی می‌کنم از نظر تیمی در مسابقه‌های جهانی روی سکو باشیم. در رقابت‌های 2010 مالزی سوم جهان شدیم. سعی داریم در این دوره علاوه بر حفظ رده قبلی، آن را ارتقا دهیم.

او در پاسخ به این پرسش که چرا رواسی از انجمن وزنه‌برداری معلولان فدراسیون جانبازان کنار گذاشته شد، گفت: رواسی قبل از بازی‌های پارالمپیک لندن به طور همزمان مسئولیت سرمربی‌گری و ریاست انجمن را بر عهده داشت. فدراسیون تصمیم گرفت که مسئولیت این دو حوزه را منفک کند. بنابراین در رشته‌هایی مانند والیبال نشسته، دوومیدانی، شنا و وزنه‌برداری تغییراتی ایجاد شد. به مسئولان این انجمن‌ها اجازه دادند که خودشان از میان سرمربی‌گری تیم ملی و ریاست انجمن، یک پست را انتخاب کنند که رواسی هم سرمربی‌گری تیم ملی وزنه‌برداری را انتخاب کرد و من جایگزین ایشان در انجمن شدم.  

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *