شناسه خبر: 2461 منتشر شده در مورخ: 1392/11/20 ساعت: 10:33 گروه: بهداشت و سلامت  
12 میلیون مراجعه سرپایی به مراکز درمانی تامین اجتماعی
نوربخش عنوان کرد؛

12 میلیون مراجعه سرپایی به مراکز درمانی تامین اجتماعی

مدیر عامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: تأمین‌اجتماعی یکی از زیر ساختهای اساسی توسعه همه‌جانبه ایران محسوب می شود و هدف آن ارائه امکانات معیشتی، حفظ سلامت نیروی بالقوه جامعه و رفع نگرانی از زندگی مردم است.

دکتر سیدتقی نوربخش در دیدار با اعضای هیئت اقتصادی و صنعتی کشور فرانسه افزود: سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین سازمان بیمه‌ای در جمهوری اسلامی ایران یک سازمان عمومی غیر دولتی است که در میان سازمانها و صندوق‌های بیمه‌ای از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده  و خدمات متنوع خود را در سه بخش بیمه‌ای، درمانی، اقتصادی و سرمایه‌گذاری ارائه می‌کند.

وی اظهار داشت: این سازمان بیش از 12 میلیون نفر بیمه شده اصلی 21 میلیون نفر افراد تحت تکفل را تحت‌پوشش قرار داده که در مجموع به 33.5 میلیون نفر می‌رسد کل جمعیت تحت‌پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی با احتساب مستمری بگیران، 38 میلیون نفر در سطح کشور است.

نوربخش تصریح کرد: سازمان تأمین‌اجتماعی خدمات بیمه‌ای خود را در حوزه‌های حوادث و بیماری‌ها، بارداری، پرداخت غرامت دستمزد ایام  بیماری، ازکارافتادگی (از کارافتادگی موقتی ناشی از کار، ازکارافتادگی غیرناشی از کار) مستمری بازنشستگی، مقرری بیکاری، کمک هزینه ازدواج به بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی ارائه می‌کند.

وی گفت: علاوه بر پرداخت مستمری بازنشستگی به مستمری‌بگیران، مزایای دیگری نیز از قبیل کمک هزینه عائله‌مندی، کمک هزینه اولاد و کمک هزینه مسکن تعلق می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: در بخش درمان، سازمان تأمین‌اجتماعی با در اختیار داشتن 73 بیمارستان، 7 دی کلینیک و 274 مرکز درمانی سرپایی به صورت رایگان خدمات درمانی مورد نیاز بیمه‌شدگان را تأمین و ارائه می‌کند که در یک سال گذشته حدود 800 هزار مورد بستری، 500 هزار مورد جراحی، و بیش از 12 میلیون بار مراجعه سرپایی در مراکز ملکی سازمان انجام شده است.

وی اظهار داشت: همچنین این سازمان از طریق خرید خدمات درمانی از 48 هزار مرکز بیمارستانی و درمانی دولتی و خصوصی، خدمات درمانی مورد نیاز بیمه‌شدگان را با پرداخت فرانشیز 10درصد در بخش بستری و 30 درصد در بخش سرپایی فراهم می‌آورد.

نوربخش در ادامه تصریح کرد: سازمان تأمین‌اجتماعی به منظور انجام فعالیت‌های اقتصادی در سطح کشور با هدف سرمایه‌گذاری سرمایه‌های موجود و تأمین درآمد آتی مستمری‌بگیران، شرکت‌های اقتصادی متنوعی را تأسیس کرده که مهمترین آنها، شرکت اقتصادی سرمایه‌گذاری سازمان تأمین اجتماعی (شستا) است.

وی گفت: این شرکت دارای 200 شرکت اقتصادی است که در قالب هلدینگ‌های تخصصی دارویی، سیمان، پتروشیمی و شیمیایی، نفت و گاز، کاشی و سرامیک، ساختمان‌سازی، صنایع عمومی و صنایع مدرن فعالیت می‌کند.

نوربخش با بیان اینکه شرکت سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی برای این سازمان بازویی تخصصی و برای خیل ذینفعان، امینی بر مدیریت دارایی‌های روز افزون است، اظهار داشت: شرکت سرمایه‌گذاری شستا متعلق به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین‌اجتماعی است.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: هدف اصلی ما در شرکت سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی تبدیل شدن به سودمندترین شرکت سرمایه‌گذاری در ایران و برخورداری از بالاترین سطح مدیریت، فن‌آوری و منابع انسانی است.

وی افزود: حفظ و ارتقاء ارزش سپرده‌های بیمه‌شدگان و تأمین بخش گسترده‌ای از منابع مورد نیاز برای پرداخت مستمریِ بازنشستگان تأمین‌اجتماعی از محل سود حاصل از سرمایه‌گذاری، افزایش و بهینه‌سازی تمامی دارایی‌ها و منابع شرکت به منظور انجام وظایف خود در مقابل بیمه‌شدگان، تضمین سودمندی مطلوب برای سهامداران و تأثیرگذاری مثبت بر بازار سرمایه به عنوان ضمانت ثبات مالی شرکت سرمایه گذاری تأمین‌اجتماعی و نیز تمرکز بر فرصتهای مطلوب سرمایه‌گذاری از طریق کشف پتانسیلهای ملی، منطقه‌ای و جهانی از دیگر اهداف این سازمان است.

نوربخش اظهار داشت: شرکت شستا 75 درصد از بازار مواد خام دارویی، 40 درصد از تولید و 42 درصد از توزیع دارویی کشور ، 37 درصد از سیمان، 27 درصد نفت پایه و 52 درصد گاز مایع را به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: تامین اجتماعی در کشور ما نتیجه شصت سال تلاش، تجربه و همکاری سیاست‌گذاران، مقامات و دلسوزان کشور است.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: این سازمان با درک شرایط جامعه و حفظ این میراث ارزشمند و انتقال آن به نسل بعدی مصمم است فرهنگ بیمه اجتماعی را اشاعه داده و در عین حال به بازسازی و بهینه‌سازی امور در راستای نیازهای جامعه در سطح سیاست‌گذاری برای افکار عمومی، مخاطبان و ذینفعان سازمان بپردازد.

وی گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی در سال‌های اخیر، بمنظور پوشش هرچه بیشتر گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه و تحقق هدف اصلی خود که همان پوشش حداکثری جمعیت جامعه و برقراری عدالت اجتماعی در میان افراد دست به اصلاحات گسترده‌ای زده و به پیشرفت‌هایی نیز نائل آمده است.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: قالیبافان، هنرمندان صنایع دستی، نویسندگان، رانندگان تاکسی و اتوبوس، خادمان مساجد، راهنمایان تورهای گردشی، و کارکنان روستاهای تعاونی از جمله مشمولان جدید سازمان، به منظور گسترش بیمه برای آحاد مردم جامعه است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *