شناسه خبر: 2444 منتشر شده در مورخ: 1392/11/19 ساعت: 13:42 گروه: سیاسی  
اختصاص 3500 میلیارد ریال از منابع حق انتفاع معادن به طرح های معدنی
مجلس تصویب کرد:

اختصاص 3500 میلیارد ریال از منابع حق انتفاع معادن به طرح های معدنی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اختصاص سه هزار و 500 میلیارد ریال از حق انتفاع معادن سنگ آهن برای طرح های اکتشافی، پ‍ژوهشی و ایجاد زیر ساخت های معدنی موافقت کردند.

 نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز شنبه در ادامه بررسی بخش های هزینه ای لایحه بودجه سال 1393 کل کشور مقرر کردند تا سقف سه هزار و500 میلیارد ریال از مبالغ واریزی حاصل از حق انتفاع معادن سنگ آهنی که پروانه بهره برداری آنها به نام ایمیدرو است متناسب و به صورت تخصیص یافته در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گیرد.

بر این اساس، 90 درصد از این منابع در اختیار سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و 10 درصد در اختیار سازمان زمین شناسی و اکتشاف معدنی کشور قرار می گیرد تا از این منابع در طرح های اکتشافی، طرح های پژوهشی کاربردی و ایجاد زیرساخت های معدنی هزینه کنند.

نمایندگان مجلس همچنین مقرر کردند: مبلغ 500 میلیارد ریال از درآمد بند مذکور از طریق ردیف 40301001 صرف زیرساخت های معدنی شود.

مجلسی ها تصویب کردند که در صورت عدم پرداخت مبالغ مالیات بر درآمد سال 1392 معادن سنگ آهن موضوع این بند به خزانه معین استان، مطالبات مذکور در حکم مطالبات مستند به اسناد لازم الاجرا بوده و براساس ماده (48) قانون محاسبات عمومی کشور، طبق مقررات اجرایی مالیات های مستقیم قابل وصول است.

بر اساس بند 5 تبصره 10 لایحه بودجه 93، سازمان امور مالیاتی و ادارات تابعه در استان ها مکلف شدند مالیات بر ارزش افزوده اخذ شده از صادرکنندگان مواد معدنی و کالاهای غیرنفتی را حداکثر 15روز پس از ارایه برگ سبز گمرکی و تایید گمرک جمهوری اسلامی ایران عودت دهند.



** اختصاص 40 درصد از دریافتی های دخانیات به صندوق های توسعه ای و وظایف حاکمیتی دخانیات

همچنین با تصویب نمایندگان مجلس، معادل 40 درصد از وجوه واریزی حاصل از حقوق انحصار دخانیات به وزارت، صنعت معدن و تجارت اختصاص می یابد تا پس از مبادله موافقتنامه با معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری صرف ساماندهی و ایفای وظایف حاکمیتی در امور دخانی و نیز تقویت منابع صندوق های توسعه ای بخش صنعت و معدن شود.

نمایندگان مجلس در هنگام بررسی بند الف این تبصره را حذف کردند و بنابراین بخش های هزینه ای این بند هم حذف شد.

همچنین محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس در جریان بررسی این تبصره گفت: تبصره 10 لایحه دولت از حیث درآمدی و هزینه ای جامع و کامل بود.

وی افزود: اما در تبصره ارایه شده از سوی کمیسیون تلفیق مجلس در بخش درآمدی و هزینه ای حقوق دولت نادیده گرفته شده است.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد کمیسیون تلفیق با اصلاحاتی که در این تبصره انجام داد 2 هزار میلیارد تومان به دولت ضرر زد و کمیسیون تلفیق ماهیت کار و اعداد و ارقام را تغییر داده است.

اما علی لاریجانی رییس مجلس تذکر نماینده مردم یزد را وارد ندانست.
 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *