شناسه خبر: 240 منتشر شده در مورخ: 1392/7/30 ساعت: 14:34 گروه: سیاسی  
سیاست خصمانه واشنگتن علیه بشار اسد ادامه دارد

سیاست خصمانه واشنگتن علیه بشار اسد ادامه دارد

جان کری، وزیر امورخارجه آمریکا که دیروز دوشنبه برای شرکت در نشست وزیران 10 کشور اروپایی و عربی در خصوص سوریه به پاریس سفر کرده بود، گفت: بشار اسد رئیس جمهور سوریه باید از قدرت کناره گیری کند.

به گزارش ایران سپید وی بعد از دیدار و گفت‌وگوی جداگانه با خالد العطیه و سعود الفیصل، وزیران امورخارجه قطر و عربستان ، امکان حل صلح‌آمیز بحران سوریه را به کناره‌گیری اسد از قدرت مشروط کرد و گفت: تا زمانی که اسد در قدرت بماند، هیچ راه‌حل صلح‌آمیزی ممکن نخواهد بود.

به گزارش سرویس بین الملل شبکه ایران به نقل از پرس تی وی، وزیر خارجه امریکا در حالی که به دولت انتقالی در سوریه اشاره داشت افزود:  در حال حاضر من کسی را نمی‌شناسم که معتقد باشد مخالفان با مشارکت بشار اسد در آن دولت موافق هستند.

وی تصریح کرد: اگر بشار اسد بر این تصور است که با شرکت مجدد در رقابت‌های ریاست جمهوری مشکلات را حل می‌کند، با اطمینان می‌گویم، این جنگ مادامی که مساله این باشد و وی در قدرت بماند، پایان نخواهد یافت.»

این اظهارات در حالی مطرح می‌شوند که واشنگتن پست، ماه جاری (اکتبر 2013 میلادی) در گزارشی افشاگرانه از گسترش تلاش پنهانی سیا در آموزش شبه‌نظامیان معارض دولت سوریه پرده برداشته است.

واشنگتن پست به نقل از مقامات امریکایی نوشت، شکست و ناکامی‌های سریع شبه نظامیان معارض دولت دمشق در درگیری‌ها و ناآرامی‌های سوریه، بیم و نگرانی مقامات امریکا را برانگیخته است.

بر اساس این گزارش، سازمان سیا سال جاری میلادی (2013) حدود هزار شبه‌نظامی را آموزش داده است.

وزیر امور خارجه امریکا روز سه‌شنبه (22 اکتبر، 30 مهر) برای دیدار و گفت‌وگو با دیگر حامیان خارجی گروه‌های مخالف دولت دمشق، قبل از برگزاری کنفرانس ژنو درباره بحران سوریه، به لندن سفر کرده است.

به گزارش فرانس‌پرس، قدری جمیل، معاون نخست وزیر سوریه در اظهارات اخیر خود تاریخ احتمالی برگزاری کنفرانس ژنو-2 را 23 و 24 نوامبر 2013 میلادی اعلام کرده است

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *