شناسه خبر: 2363 منتشر شده در مورخ: 1392/11/15 ساعت: 10:46 گروه: سیاسی  
سهم محرومیت‌زدایی در لایحه بودجه 93/ سه هزار میلیارد اعتبار برای اشتغال‌زایی در کمیته امداد و بهزیستی
عبدی: 60 درصد از سهم بهداشت و درمان یارانه‌ها به توسعه بیمه‌ اختصاص می‌یابد

سهم محرومیت‌زدایی در لایحه بودجه 93/ سه هزار میلیارد اعتبار برای اشتغال‌زایی در کمیته امداد و بهزیستی

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به بررسی سهم شعار محرومیت‌زدایی در بودجه سال 93 پرداخت و گفت: بودجه امسال نسبت به سال گذشته عملیاتی‌تر و نقش محرومیت‌زدایی در آن پررنگ‌تر است.

ایرج عبدی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت با بررسی سهم محرومیت‌زدایی در لایحه بودجه سال 93 توضیح داد: بودجه امسال نسبت به سال گذشته عملیاتی‌تر است و احتمال تحقق در آن بسیار بالاست.

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در بودجه عمرانی امسال تلاش شده تا تمرکز بر اتمام بیش از 250 پروژه عمرانی باشد تا این پروژه‌ها به‌طور کامل به بهره‌برداری رسیده و بازدهی آن در سال آینده مشهود باشد.

 

تحقق 2 درصد درآمد نفتی برای سرمایه‌گذاری در استان‌های محروم

وی ادامه داد: چندین سال است که اختصاص دو درصد از درآمد نفتی برای رونق استان‌های محروم محقق نمی‌شود که امسال برای تحقق این بودجه در استان‌های محروم تدابیر ویژه‌ای درنظر گرفته شده‌است، همین موضوع کمک بسیار زیادی به رفع محرومیت به این استان‌ها خواهد کرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: در لایحه بودجه سال آینده بحث تحقق کامل ماده 180 قانون مطرح و این موضوع در کمیسیون تلفیق به تصویب رسیده‌است، طبق تدابیر در نظر گفته‌شده در این ماده تلاش شده تا توازن بین استان‌های کشور برقرار شده و استان‌هایی که نسبت به سایر استان‌ها، بالاتر از میانگین شاخص‌های کشور قرار می‌گیرند به سطح متوسط شاخص‌ها نزدیک شوند.

 

اعتبار 200 میلیاردی برای آب‌رسانی به روستاها و اعتبار هزار میلیاردی برای آبیاری بارانی

عبدی تأکید کرد: یکی از ارکان رفع محرومیت در استان‌های محروم، توسعه بخش کشاورزی و روستایی است که به‌منظور دستیابی به این مهم اعتباری بالغ‌بر 200 میلیارد تومان برای آب‌رسانی به روستاها در نظر گرفته شده، این موضوع می‌تواند اندکی از مشکلات ناشی از خشکسالی در کشور را مرتفع کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: همچنین در راستای توسعه کشاورزی و روستایی بحث ایجاد شهرک‌های کشاورزی نیز مطرح شده که از نکات مثبت لایحه بودجه 93 است و برای تحقق این امر با وجود خشکسالی‌های فعلی، اعتبار 1000 میلیاردی برای توسعه روش آبیاری بارانی در کشور در نظر گرفته شده‌است.

 

سه هزار میلیارد اعتبار برای وام‌های قرض‌الحسنه در کمیته امداد و بهزیستی

وی افزود: اعتباری بالغ بر سه هزار میلیارد تومان برای اعطای وام قرض‌الحسنه به کمیته امداد و بهزیستی اختصاص پیدا کرده تا با این وام‌ها بتوان در راستای ایجاد اشتغال مددجویان همت گماشت و کمکی به رفع موضوع محرومیت در کشور کرد.

 

سهم مردم از هزینه‌های درمان کم می‌شود

عبدی درباره تدابیر بودجه برای ساماندهی بخش درمان در کشور یادآور شد: در لایحه بودجه سال 93 اعتبار خوبی به بیمه‌ها اختصاص پیدا کرده که با این اقدام سهم مردم از درمان کم می‌شود تا بیماران صعب‌العلاج به‌واسطه درمان بیماری خود دچار فقر نشوند.

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: هرچند این مبلغ اندک است اما با تداوم این نوع تخصیص، وضعیت بیمه‌ای کشور ساماندهی شده و منجر به استحکام پایه سلامت در کشور می‌شود.

 

60 درصد از سهم بهداشت و درمان یارانه‌ها به بیمه‌ پرداخت می‌شود

وی افزود: قرار است 10 درصد از اعتبار هدفمندی یارانه‌ها به بخش بهداشت و درمان اختصاص پیدا کند و از این مبلغ 60 درصد آن سهم بیمه‌ها خواهد بود تا این امر زیربناهای کاهش سهم مردم از هزینه‌های درمان را ایجاد کند.

عبدی در مورد توسعه عمرانی روستاها توضیح داد: اعتبارات خوبی برای توسعه عمرانی روستاها مانند آسفالت خیابان‌ها و ایجاد زیرساخت‌های داخل روستا در نظر گرفته شده که با ایجاد این زیرساخت‌ها مهاجرت از روستا به شهر کاهش پیدا کرده و معضل اشتغال در روستاها مرتفع می‌شود./

پایان پیام

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *