شناسه خبر: 2315 منتشر شده در مورخ: 1392/11/13 ساعت: 10:34 گروه: اجتماعی  
تنها یک درصد شهرهای استان بوشهر برای معلولان مناسب سازی شده است

تنها یک درصد شهرهای استان بوشهر برای معلولان مناسب سازی شده است

معاون امور عمرانی استانداری بوشهرگفت: با وجود اهمیت مناسب سازی فضای شهری برای رفاه حال معلولان، تنها یک درصد شهرها در استان بوشهر برای معلولان مناسب سازی شده است.

 شاپور رستمی روز یکشنبه در دوره آموزشی اصول طراحی فراگیر سازمان بهزیستی کشور در استان بوشهر افزود: با توجه به اهمیت این موضوع نشست های متعددی در مورد مناسب سازی شهری برگزار شده و تلاش می شود این موضوع در استان مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: برای استفاده بهینه معلولان حرکتی از امکانات موجود در شهرهای استان، بسیاری از خیابان ها و محیط های اداری و اماکن تفریحی در شهرهای استان مناسب سازی می شوند تا معلولان بتوانند از این امکانات استفاده کنند.

رستمی اضافه کرد: مناسب سازی دستگاه های خودپرداز، ورودی بانک ها و ادارات، نهادها و محیط های ورزشی برای استفاده معلولان بخشی از اقداماتی است که برای رفاه این قشر انجام می شود.

وی بیان کرد: باید از همه توان برای حل مشکلات معلولان و سایر افراد زیر پوشش استفاده کنیم و ازهمه ظرفیت ممکن بهره ببریم.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر نیز گفت: هیچ کسی از خطر معلولیت در امان نیست و با توجه به حرکت جامعه ایرانی به سمت سالمندی، مناسب سازی محیط شهری و روستایی باید مورد توجه قرار گیرد.

حیدر عزیز نژاد افزود: با توجه به تاکید قانون جامع حمایت از معلولان در زمینه مناسب سازی اماکن فرهنگی و شهری،هنوز این مساله در استان بوشهر به شکل مناسبی مورد توجه قرار نگرفته است.

وی بیان کرد: برای مناسب سازی ساختمان های اداری و سایر اماکن عمومی و شهری باید بهینه هزینه شود.

عزیزنژاد اضافه کرد: مناسب سازی محیط شهری مقوله ای مهم است و شاید 10 درصد جمعیت هر منطقه نیازمند اقدامات مناسب سازی هستند که بتوانند راحت تردد و نیازهای خود را برطرف کنند.

وی گفت: غیر از گروه معلولان زنان باردار، کسانی که دیسک و آرتوروز و سایر بیماری های جسمی دارند نیز نیازمند مناسب سازی اماکن شهری هستند.

عزیزنژاد گفت: همه دستگاه های دولتی و مردم نیاز است به مقوله مناسب سازی براساس قانون توجه کنند. 

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: در استان بوشهر از 80 مرکز دولتی بررسی شده 60 درصد آنها مناسب سازی انجام داده اند ولی حدود نیمی از آنهایی که اقدام به مناسب سازی کرده اند، بدون استاندارد است. 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *