شناسه خبر: 22950 منتشر شده در مورخ: 1399/11/19 ساعت: 10:41 گروه: اجتماعی  
مرکز توانبخشی اوتیسم در آبادان بهره‌برداری شد

مرکز توانبخشی اوتیسم در آبادان بهره‌برداری شد

مرکز توانبخشی روزانه اوتیسم آبادان همزمان با هفتمین روز از دهه مبارک فجر با حضور امام جمعه آبادان و جمعی از مسوولان محلی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا، سرپرست اداره بهزیستی آبادان در آیین بهره‌برداری از این مرکز گفت: این مرکز به ظرفیت ۴۰ بیمار اوتیسم و با اعتبار سه میلیارد ریال توسط بخش خصوصی راه اندازی شده است.

شیما شجاعی افزود: هزینه آموزش کودکان اوتیسم در این مرکز ماهانه هشت میلیون ریال است که توسط بهزیستی تامین می‌شود.وی با بیان اینکه هزینه درمانی و توانبخشی افراد دارای اوتیسم بسیار زیاد است، گفت: بر این اساس حوزه معاونت توانبخشی اداره بهزیستی آبادان تصمیم به راه‌اندازی مرکز آموزشی، توانبخشی اختلالات اوتیسمبه منظور ارایه خدمات آموزشی، توانبخشی، کاردرمانی، گفتار درمانی و روانشناسی کرد. 

وی ادامه داد: در این مرکز کودکان اوتیسم، آموزش‌های خودیاری، رفتار درمانی و کار درمانی را فرا می‌گیرند. سرپرست اداره بهزیستی آبادان با بیان اینکه بیماری اوتیسم، بیماری ژنتیکی است که تا پیش از سه سالگی در کودکان مبتلا بروز می‌کند گفت: این بیماری موجب اختلال رفتاری و کلامی در کودکان می‌شود؛ در این مرکز شرایطی فراهم شده تا کودکان اوتیسم بتوانند حداقل رفتار طبیعی را فراگیرند. چهار هزار و ۱۰۰ معلول در آبادان از خدمات بهزیستی آبادان بهره‌مند هستند و ۳۵۰ نفر از معلولان در ۶ مرکز شبانه روزی آموزش و نگهداری می‌شوند.بهزیستی آبادان ۱۸ هزار نفر را زیرپوشش خود دارد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *