شناسه خبر: 22720 منتشر شده در مورخ: 1399/10/22 ساعت: 16:22 گروه: بهداشت و سلامت  
نگاهی به آخرین به‌روز‌رسانی‌ها در ساعت هوشمند اپل

نگاهی به آخرین به‌روز‌رسانی‌ها در ساعت هوشمند اپل

ساعت‌های هوشمند از جمله اولین ابزار‌های به اصطلاح پوشیدنی هوشمند محسوب می‌شوند که به دنبال توسعه روز‌افزون گوشی‌های تلفن همراه وارد بازار شده‌اند.

به گزارش ایران سپید شرکت اپل هم از جمله قدیمی‌ترین شرکت‌هایی است که پا به عرصه تولید این ابزارِ کمی کاربردی و بیشتر لوکس گذاشته است. WatchOS، نام سیستم عاملی است که اپل بر روی این ساعت‌ها تعبیه کرده است. سه ماه پیش، این شرکت، یک به‌روز‌رسانیِ قابل توجه برای این سیستم عامل منتشر کرده که بخشی از تغییرات و اصلاحات هم احتمالاً برای کاربران نابینا جالب خواهد بود. پیش از اینکه به این تغییرات بپردازیم لازم است یادآوری کنیم که این به‌روز‌رسانی که شامل نسخه هفت از WatchOS است، بر روی ساعت‌های جدید‌تر از AppleWatch3 قابل نصب است. همچنین از آنجا که کاربران برای استفاده از ساعت باید حتماً آن را به گوشی اپل متصل کنند ذکر این نکته هم ضروری است که این نسخه فقط با گوشی‌های Iphone 6 به بعد منطبق خواهد بود.

VoiceOver Rotor را شاید بتوان یکی از مهم‌ترین تغییرات در زمینه دسترسی‌پذیری در WatchOS7 به حساب آورد؛ قابلیتی که به کاربران امکان می‌دهد صفحه‌خوان را به شکلی تنظیم کنند که متون را به صورت حرف به حرف یا کلمه به کلمه بخواند. حرکت بر روی سر‌نوشتار‌ها و کنش‌ها و تغییر سرعت گفتار و حجم صدا هم از دیگر امکانات این Rotor است. بعلاوه، برای Rotor امکانی هم لحاظ شده که کاربر بتواند به کمک آن زبان‌های گوناگون را به شرط آنکه توسط این صفحه‌خوان پشتیبانی شده باشد، به WatchOS اضافه و از آن حذف کنند.

در نسخه جدید WatchOS, حالا ساعت اپل می‌تواند از نمایشگر بریل پشتیبانی کند که در نوع خودش اتفاق ویژه‌ای محسوب می‌شود. کاربرانی که نمایشگر‌های بلوتوث‌دار داشته باشند می‌توانند به کمک اتصال بلوتوث، دستگاه را به ساعت متصل کنند و نوشته‌ها را به شکل بریل بخوانند. همچنین در این نسخه کاربران می‌توانند ساعت را به گونه‌ای تنظیم کنند که در هنگام مشاهده زمان، علاوه بر ساعت و دقیقه، ثانیه هم اعلام شود. این قابلیت از طریق منو‌های مربوطه در Iphone یا بخش تنظیماتِ خودِ ساعت فعال می‌شود.

در زمینه صدا‌های VoiceOver هم یک تغییر جالب اتفاق افتاده که برای برخی علاقمندان خالی از جذابیت نیست. استفاده کنندگان از AppleWatch حالا می‌توانند از صدای دستیار صوتی اپل موسوم به Siri به عنوان صدای پیش‌فرض VoiceOver بهره بگیرند. صدایی که مطمئناً در میان کاربران نابینا شیفتگان پر‌شماری دارد.

به‌روز‌رسانی‌های مرتبط با WatchOS7 موارد متعدد دیگری را هم شامل می‌شود که از آنجا که این موارد جنبه عمومی دارند و مشخصاً به کاربران نابینا محدود نمی‌شوند، مطالعه آن را به کاربران پیگیر وا‌می‌گذاریم که در وبسایت‌های عمومی اخبار فناوری قابل جستجو است. در پایان لازم است به این نکته هم مختصراً اشاره کنیم که قیمت انواع ساعت‌های اپل از آن قسم که از WatchOS7 هم پشتیبانی کند در بازار‌های ایران بین شش تا ده میلیون تومان در نوسان است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *