شناسه خبر: 2271 منتشر شده در مورخ: 1392/11/9 ساعت: 15:55 گروه: دانش و فن آوری  
امکان تبدیل نرم‌افزارهای رایانه‌ای به ابزارهای موبایلی
دنیای موبایل و کامپیوتر

امکان تبدیل نرم‌افزارهای رایانه‌ای به ابزارهای موبایلی

شرکت گوگل در دسامبر گذشته از آغاز فعالیت‌های خود برای تولید ابزاری خبر داده بود که به مراکز توسعه‌دهنده نرم‌افزاری امکان می‌داد ابزارهای ویژه خود برای مرورگر Chrome را تبدیل به ابزارهای موبایلی کنند.

به گزارش ایران سپید به نقل از ان‌دی‌تی‌وی،  این شرکت بزرگ نرم‌افزاری هم‌اکنون به صورت رسمی اعلام کرده است که ابزارهای Chrome از این پس می‌توانند به ابزارهای مخصوص اندروید و iOS تبدیل شوند.

تبدیل نرم‌افزارهای Chrome به ابزارهای موبایلی از طریق ابزار جدید شرکت گوگل موسوم به Apache Cordova صورت می‌گیرد که برای مراکز توسعه دهنده نرم‌افزاری عرضه شده است.

ابزار Apache Cordova یک چارچوب کاری موبایلی متن‌باز محسوب می‌شود که امکان ساخت نرم‌افزارهای همراه مبتنی بر سیستم‌های HTML، CSS و JavaScript را فراهم می‌کند. این ابزار قادر است مجموعه Chrome App را به صورت سازگار برای دستگاه‌های همراه ارایه دهد.

به گفته شرکت گوگل، مراکز توسعه‌دهنده نرم‌افزار هم‌اکنون می‌توانند ابزارهای ویژه خود برای مرورگر Chrome را در فروشگاه‌های اینترنتی موبایلی Google Play و Apple iTunes ارایه دهند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *