شناسه خبر: 2267 منتشر شده در مورخ: 1392/11/9 ساعت: 15:20 گروه: اجتماعی  
نگرش جامعه باید نسبت به فرد معتاد تغییر کند
استاندار زنجان:

نگرش جامعه باید نسبت به فرد معتاد تغییر کند

استاندار زنجان گفت: نگرش جامعه به ویژه خانواده ها باید نسبت به معتاد تغییر کند .

به گزارش ایران سپید ˈ جمشید انصاریˈ روز چهارشنبه در ستاد مواد مخدر استان افزود: متاسفاته تبلیغات صورت گرفته و نوع نگرش جامعه به مقوله اعتیاد و فرد معتاد موجب شده عملا انجام کارها و فعالیت های این بخش با مشکلاتی مواجه شود.

وی یادآور شد: بسیاری از خانواده ها به دلیل فضای حاکم به کتمان کردن اعتیاد خود یا فرد معتاد مبادرت و در واقع این مقوله را نوعی جرم قلمداد می کنند.

انصاری افزود: دوگانگی بوجود آمده در این بخش موجب شده اقدامات و برنامه ریزی های لازم برا ی مقابله با این معضل با دشواری هایی مواجه شود.

وی اظهار کرد: طی سالهای گذشته در ایران به ویژه نیروی انتظامی برای مقابله با معضل خانمانسوز مواد مخدر وارد عمل شده و در این راه سه هزار و 700 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

استاندار زنجان گفت: بر اساس آمارهای اعلام شده بیکاران بیشترین تعداد معتادان در این استان را تشکیل می دهند و تدوین برنامه جامعی برای پیشگیری از افزایش موارد جدید امری ضروری است.

وی یادآور شد: بسیاری از معتادان برای بازگشت به آغوش خانواده و جامعه با مشکلاتی متعددی مواجه هستند و این مهم به نوعی به بازگشت مجدد آنها به حوزه اعتیاد حکایت دارد.

انصاری افزود: ارایه برنامه های پیشگیرانه اعتیاد در استان زنجان بر جامعه هدف تاثیر بسزایی در کاهش تعداد مبتلایان دارد.

استاندار زنجان به توزیع اعتبارات مواد مخدر در سطح کشور اشاره کرد و گفت: 20 درصد اعتبارات به صورت استانی و 80 درصد آن به دستگاه های ملی اختصاص می یابد و باید در نحوه توزیع آن تغییراتی انجام شود.

وی اظهار کرد: توزیع اعتبارات مواد مخدر به صورت استانی چشم انداز بهتری را در برنامه ریزی ها فراهم می کند.

انصاری افزود: آمارهای گوناگونی در ارتباط با وضعیت اعتیاد و معتادان در این استان وجود دارد و در این بخش باید بازنگری لازم انجام گیرد.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان نیز گفت: با کارهای انجام گرفته 234 هزار و 567 نفر تحت پوشش برنامه های پیشگیری این اداره کل قرار دارند.

مرتضی مکاریان گفت: مشکلات و چالش هایی برای اجرای کامل برنامه های پیشگیری وجود دارد که عدم تخصیص اعتبارات فرهنگی بر اساس تفاهم نامه و اعتبارات 9 ماهه نخست امسال از جمله مشکلات پیش رو است.

وی اظهار کرد: راهبرد تدافعی در حوزه مقابله با شیوع مواد مخدر چندان کار آیی ندارد و این روند باید شکل تهاجمی به خود گیرد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *