شناسه خبر: 2264 منتشر شده در مورخ: 1392/11/9 ساعت: 14:38 گروه: بهداشت و سلامت  
تداوم پاکی 13 ساله ایران از فلج اطفال

تداوم پاکی 13 ساله ایران از فلج اطفال

رییس اداره بیماری های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت گفت : بیش از یک میلیون کودک زیر پنج سال در مناطق پر خطر ایران از نظر ابتلا به فلج اطفال ، واکسن تکمیلی فلج اطفال را دریافت می کنند.

به گزارش ایران سپید دکتر « سید محسن زهرایی» روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری کنگره بیماری های عفونی و گرمسیری در ایران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت، برخی مناطق کشور از جمله مناطق جنوب و جنوب شرق کشور منطقه پرخطر برای ابتلا به فلج اطفال است.

زهرایی در توضیح اظهاراتش با بیان اینکه اتباع کشورهای همسایه شرقی هر سال به مناطق پرخطر جنوب و جنوب شرق تردد بیشتری دارند، گفت: به همین علت این مناطق از مناطق پرخطر برای بروز بیماری فلج اطفال به شمار می آید و در نتیجه تمام کودکان زیر پنج سال که شمار آنها حدود 850 هزار نفر است علاوه بر واکسن معمول فلج اطفال ، واکسن تکمیلی آن را هم دریافت می کنند.

وی گفت : همچنین در سایر مناطق کشور براساس ضوابط خاصی هر سال 200 هزار کودک نیز تحت واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال قرار می گیرند.



** آمادگی ایران برای ریشه کنی فلج اطفال در منطقه

این مقام مسوول در وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت : جمهوری اسلامی ایران برای ریشه کنی فلج اطفال در منطقه به سازمان بهداشت جهانی اعلام آمادگی کرده است.

زهرایی ادامه داد: فلج اطفال در زمان حاضر در سه کشور افغانستان ، پاکستان و نیجریه ریشه کن نشده است و متاسفانه دو کشور از این کشورها در همسایگی ایران قرار دارند.

زهرایی با بیان اینکه نظام بهداشتی ایران بشدت از بروز بیماری فلج اطفال در کشور به علت همسایگی با کشورهای افغانستان و پاکستان مراقبت های لازم را انجام می دهد، گفت : متاسفانه در سال 2013 این بیماری در پاکستان کمی افزایش داشت و شمار مبتلایان به 90 نفر رسید.

رییس اداره بیماری های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: بر اساس گزارش دهی سامانه بهداشت و درمان افغانستان نیز در سال 2013 ، شمار مبتلایان به فلج اطفال در این کشور به 13 نفر رسید.



** ایران کشور پاک از حیث بیماری فلج اطفال است

زهرایی با بیان اینکه برنامه پیشگیری فلج اطفال در کشور از سال 73 با هدف ریشه کنی این بیماری شروع شد، گفت : با اجرای این برنامه خوشبختانه از سال 79 تا کنون از حیث بیماری فلج اطفال ، جزء کشورهای پاک به شمار می آییم.

وی اظهار داشت : هر سال کشورها باید مستنداتی را در خصوص مقابله با فلج اطفال به سازمان جهانی بهداشت ارایه دهند که در این راستا تمام مستندات جمهوری اسلامی ایران هر سال مورد تایید این سازمان جهانی قرار می گیرد.

بیست و دومین کنگره بیماری های عفونی و گرمسیری ایران که از پنجم بهمن در تالار امام علی (ع) دانشگاه شهید بهشتی آغاز به کار کرد امروز نهم بهمن به کار خود پایان می دهد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *