شناسه خبر: 22528 منتشر شده در مورخ: 1399/9/26 ساعت: 16:07 گروه: اجتماعی  
رئیس کانون وکلای مرکز: برای کمک‌های معاضدتی یک ریال هم دریافت نکرده‌ایم

رئیس کانون وکلای مرکز: برای کمک‌های معاضدتی یک ریال هم دریافت نکرده‌ایم

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز با بیان اینکه تاکنون حتی یک ریال از دولت برای کمک‌های معاضدتی بودجه دریافت نکرده‌ایم، گفت: تنها رقم بودجه‌ای که در سال ۹۸ به معاضدت تخصیص یافت، دو میلیارد تومان بود که به قوه قضاییه دادند اما متأسفانه قوه قضاییه حتی این دو میلیارد را هم در اختیار ما نگذاشت.

به گزارش ایران سپید به نقل ایسنا، جلیل مالکی در مراسم "افتتاح کلینیک معاضدت حقوق شهروندی" که (چهارشنبه) همزمان با روز جهانی عاری از خشونت در کانون وکلای دادگستری مرکز برگزار شد، اظهار کرد: کانون وکلا امروز در سه بخش خدمات وکالت، دعاوی معاضدتی و مساورخ‌های حضوری چهره به چهره و مشاوره تلفنی ارائه می‌کنند و در حال حاضر ۲ هزارو ۶۲۰ وکیل باتجربه معاضدت با دفتر مرکزی کانون وکلای دادگستری مرکز همکاری دارند.

مالکی گفت: به طور سالانه ۱۹۲۰ پرونده معاضدتی شامل ۴۰۰ مورد مشاوره حضوری و ۱۰۸۰ مورد مشاوره تلفنی در مجموعه دفتر مرکز رسیدگی می‌شود.

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: کانون وکلای دادگستری در طول صد سال حیات خود بی‌وقفه بخش عمده‌ای از فعالیت‌های خود را در اختیار کمک معاضدتی به افراد اختصاص داده و کانون وکلا پا به پای افزایش و مشکلات مردم خدمات خود را گسترش داده است.

وی افزود: خوشحالیم که امروز در کنار کمک‌های معاضدتی که در طول صد سال ارائه شده، امروز فصل جدیدی در ارائه خدمات معاضدتی کانون وکلای دادگستری مرکز تحت عنوان کلینیک معاضدت حقوق شهروندی را آغاز می‌کنیم.

مالکی خاطرنشان کرد: در بخش کمک به افراد آسیب پذیر در قالب تفاهم نامه کلیه مددجویان کمیته امداد، بهزیستی، زندانیان نیازمند و... از خدمات معاضدتی ما استفاده می‌کنند.

وی اظهار کرد: این کلینیک در ۶ بخش خدمات تخصصی خدمات خود را به اقشار آسیب‌پذیر ارائه می‌کند که بخش اول مربوط به حقوق تخصصی زنان است و به آسیب‌های اجتماعی و دعاوی زنان می‌پردازد. بخش دوم به حقوق تخصصی کودکان اختصاص دارد و به طور ویژه به آسیب کودکان کار و آسیب‌های اجتماعی کودکان در خانواده می‌پردازد.

وی افزود: بخش سوم مربوط به حقوق معلولان است و در راستای ماده ۳۲ قانون حمایت از حقوق معلولان این بخش راه‌اندازی شد. بخش چهارم بخش تخصصی معاضدتی خشونت‌های خانگی است و برای اولین بار بابی باز کردیم که کمک‌های تخصصی در این خصوص انجام  خواهیم داد. بخش پنجم نیز بخش تخصصی معاضدتی انجمن‌های مردم‌نهاد است و بخش ششم بخش تخصصی معاضدتی محیط زیست است و به فعالان حقوق محیط زیست می‌پردازد که در این زمینه مشکلات فراوانی داریم که امیدواریم با ارائه خدمات این بخش به این مشکلات رسیدگی شود.

مالکی تأکید کرد: ما تاکنون حتی یک ریال از دولت برای کمک‌های معاضدتی بودجه دریافت نکرده‌ایم و تنها رقم بودجه‌ای که در سال ۹۸ به معاضدت تخصیص یافت، دو میلیارد تومان بود که به قوه قضاییه دادند اما متأسفانه قوه قضاییه حتی این دو میلیارد را هم در اختیار ما نگذاشت. در سال ۹۹ نیز ۱۰ میلیارد تومان اختصاص یافت که متأسفانه یک ریال هم به دست ما نرسیده است و این یعنی این خدمات با ایثارگری همکاران ما در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی در پایان گفت: هیچ نهادی در کشور به اندازه نهاد وکالت مستقل دادگستری کمک به مردم نکرده و ما این را وظیفه خود می‌دانیم.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *