شناسه خبر: 22527 منتشر شده در مورخ: 1399/9/26 ساعت: 16:08 گروه: اجتماعی  
کمک نقدی به نگهداری معلولان و سالمندان در مراکز شبانه‌روزی

کمک نقدی به نگهداری معلولان و سالمندان در مراکز شبانه‌روزی

شریعتمداری، وزیر تعاون جزییات مصوبه دولت برای کمک به نگهداری معلولان، سالمندان و بیماران خاص در مراکز شبانه‌روزی و منازل را اعلام کرد.

به گزارش ایران سپید  «محمد شریعتمداری» در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: در مورد کمک‌هزینه به مراکز شبانه‌روزی، مراکز روزانه، نگهداری معلولان در منازل و نگهداری بیماری اوتیسم در منازل و مراکز، پارسال نیز اعتباراتی تعیین شده بود.

وی ادامه داد: کمک هزینه به سازمان بهزیستی کشور، مراکز شبانه روزی نگهداری معلولین و دارای معلولیت های شدید و غیرشدید و همچنین نگهداری در منازل،  نگهداری بیماران اوتیسم در منازل و مراکز از مهمترین مصوبه ها بود که در سال گذشته هم این جدول را داشتیم، این رقم در مراکز درجه یک به 753 هزار تومان،  در مراکز درجه دو  672 هزار تومان و برای سالمندان دارای بیماری روانی مزمن در مراکز شبانه روزی بین یک میلیون و 110 هزار تومان و یک میلیون و 10 هزار تومان از اول سال 99 قابل پرداخت خواهد بود.  همین طور برای ارایه خدمات تخصصی توان بخشی در منزل 276 هزار تومان، برای مراقبت در منزل 672 هزار تومان، برای کارگاه های تولیدی حمایتی 814 هزار تومان و مراکز پشتیبانی شغلی که قبلا مبلغی دریافت نمی کردند در سال جاری این مبلغ به 538 هزار تومان طبق مصوبه دولت افزایش پیدا کرد تا این مراکز بتوانند، برای کاریابی و ایجاد شغل استفاده کنند. 

شریعتمداری گفت: برای بیماران روانی مزمن در مراکز شبانه‌روزی همین مبلغ در مراکز درجه یک، 1میلیون و 110 هزار تومان و مراکز درجه دو 1میلیون و10هزار و همچنین برای ارائه خدمات تخصصی در منزل 672 هزار تومان از ابتدای سال99 قابل پرداخت خواهد بود. برای کارگاه‌های تولیدی حمایتی 814هزار تومان، مراکز پشتیبانی شغلی که پیش از این مبلغی دریافت نمی‌کردند در سال جاری این مبلغ به 538 هزار تومان رسید که بتوانند برای کاریابی و ایجاد شغل برای معلولین اقدام کنند. همینطور برای معلولین و سالمندان فاقد سرپرست در مراکز شبانه‌روزی درجه یک، یک میلیون و 335هزار تومان و مراکز درجه دو مبلغ یک میلیون و 235 هزار تومان در اختیار مراکز قرار خواهیم داد. برای نگهداری آنهایی که دچار بیماری های هپاتیت، ام اس، ضایعات نخاعی و بیماری های خاص هستند با توجه به نیازهای خاص در مراکز شبانه روزی یک میلیون و 325 هزار تومان از ابتدای سال99 در اختیار آن‌ها، قرار می گیرد.

وزیر کار بیان کرد: در مجموع این ارقام نسبت به سال گذشته به طور متوسط بیشتر از 20 درصد رشد داشته و تعیین آن با نظر دولت، سازمان برنامه و بودجه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و انجمن مراکز غیردولتی حوزه توانبخشی تنظیم و ارائه شده است.

 
 
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *