شناسه خبر: 22497 منتشر شده در مورخ: 1399/9/24 ساعت: 12:38 گروه: اجتماعی  
پیشگیری از ناشنوایی سه هزار کودک طی یک سال گذشته

پیشگیری از ناشنوایی سه هزار کودک طی یک سال گذشته

سرپرست مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور گفت: اجرای برنامه غربالگری شنوایی در کشور طی سال گذشته سبب پیشگیری از ناشنوایی و کم‌شنوایی سه هزار کودک شد.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا، فاطمه رضوان مدنی افزود: سال گذشته یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از افراد دارای مشکلات ناشنوایی و کم شنوایی مورد غربالگری شنوایی قرار گرفتند و از بروز ناشنوایی و کم شنوایی در سه هزار مورد تولد جلوگیری شد.

وی ادامه داد: علاوه بر غربالگری شنوایی، سه میلیون و ۳۰۰ هزار مورد غربالگری آمبیولی یا همان تنبلی چشم انجام شد و از بروز نابینایی ۱۶ هزار و ۲۰۰ نفر پیشگیری شد. در این غربالگری ۸۱ درصد کودکان سه تا ۶ سال تحت پوشش قرار گرفتند.

سرپرست مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: به دلیل شرایط کرونایی غربالگری‌های بینایی کاهش یافته زیرا خانواده‌ها جرات نمی‌کنند کودکان خود را برای غربالگری بیاورند.

مدنی اضافه کرد: از سوی دیگر بسیاری از غربالگری‌ها در مهدهای کودک انجام می‌شد که به دلیل شیوع کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی فعالیت آنها محدود شده و به تبع آن تعداد موارد غربالگری نیز کاهش یافته است.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *