شناسه خبر: 22492 منتشر شده در مورخ: 1399/9/24 ساعت: 12:33 گروه: اجتماعی  
عدم اجرای کامل قانون حمایت از معلولان استنکاف از قانون بوده و پیگیری می‌شود
راستینه :

عدم اجرای کامل قانون حمایت از معلولان استنکاف از قانون بوده و پیگیری می‌شود

نماینده مردم شهرکرد، بن و ‌سامان در مجلس گفت: در صورت عدم اجرای قانون حمایت از معلولان توسط دستگاه‌های اجرایی، ماده ۲۳۴ قانون آیین نامه داخلی مجلس را اعمال خواهیم کرد تا حداقل دستگاه‌ها به مسئولیتشان در حوزه معلولان عمل کنند.

به گزارش ایران سپید به نقل از خانه ملت،  احمدراستینه هفشجانی در رابطه با وضعیت معلولان در کشور گفت: متاسفانه دستگاه‌های اجرایی نسبت به اجرای دقیق و کامل بسیاری از قوانین کوتاهی می‌کنند که یکی از آنها قانون جامع حمایت از معلولان است. معلول به معنی نقص عضو بوده اما ظرفیت و توانمندی‌های بسیاری از این افراد کمتر انسان‌های سالم نیست، از این رو باید شرایط را برای حضور هر چه بیشتر این قشر فراهم کنیم.

 نماینده مردم شهرکرد، بن و ‌سامان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اشتغال از دغدغه‌های جدی معلولان است، افزود: قانون حمایت از معلولان دستگاه‌ها را به صراحت مکلف‌ کرده تا درصدی از جذب‌ و استخدامشان را به معلولان اختصاص دهند که اگر این امر به دستی اجرا شود و دستگاه‌ها به آن پایبند باشند، بخشی از مشکلات شغلی این قشر رفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه مناسب ‏سازی و دسترس ‏پذیری معابر برای تردد افراد دارای معلولیت از موارد پر اهمیت در قانون حمایت از معلولان است، تصریح کرد: بر اساس قانون هر دستگاهی وظایفه‌ای برای متناسب‌سازی معابر، ناوگان حمل و نقل عمومی، ساختمان‌های مسکونی، اداری و تجاری بر عهده دارد، اما متاسفانه موارد مذکور به ندرت در معماری شهری لحاظ شده است، از این رو معلولان برای حضور در جامعه و تردد در معابر شهری با مشکلات بسیار زیادی رو برو هستند.

وی ادامه داد: در صورت عدم اجرای قانون حمایت از معلولان توسط دستگاه‌های اجرایی، ماده 234 قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی را در این خصوص با همراهی برخی از نمایندگان اعمال خواهیم کرد تا حداقل دستگاه‌ها به مسئولیتشان در حوزه معلولان عمل کنند.

عضو مجمع نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در فصل بررسی بودجه1400 قرار داریم، سازمان بهزیستی باید مشکلات و کمبودهایش را از طریق کمیسیون برنامه و تلفیق پیگیری کنند. نمایندگان مجلس یازدهم این اهتمام را دارند که برای رفع مشکلات معلولان و حمایت از این قشر گام‌های موثری بردارند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *