شناسه خبر: 22388 منتشر شده در مورخ: 1399/9/11 ساعت: 23:39 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه چهارشنبه 12 آذر ۱۳۹۹

روزنامه چهارشنبه 12 آذر ۱۳۹۹

عناوین امروز: واکنش بهزیستی به قطع سهمیه بنزین معلولان از سوی ستاد سوخت - حرکت خودرویی "پایان مذاکره" در قم ناکام ماند - تولید روزانه 20 میلیون ماسک در کشور - ادامه تعطیلی های کرونایی شنبه مشخص می شود - گزارشی از جلسه هیأت رئیسه پارالمپیک - او را کشتم چون با لباس کهنه اش باعث می شد مشتری ها بپرند

روزنامه «ایران سپید»

چهارشنبه 12 آذر ۱۳۹۹

17 ربیع الثانی ۱۴۴۲

2 دسامبر 2020

سال بیست و پنجم شماره 6576

خبرگزاری جمهوری اسلامی       مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وب سایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

........عناوین این شماره......

واکنش بهزیستی به قطع سهمیه بنزین معلولان از سوی ستاد سوخت

حرکت خودرویی "پایان مذاکره" در قم ناکام ماند

تولید روزانه 20 میلیون ماسک در کشور

ادامه تعطیلی های کرونایی شنبه مشخص می شود

گزارشی از جلسه هیأت رئیسه پارالمپیک

او را کشتم چون با لباس کهنه اش باعث می شد مشتری ها بپرند

.........ویژه

* واکنش بهزیستی به قطع سهمیه بنزین معلولان از سوی ستاد سوخت

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور نسبت به قطع سهیمه بنزین معلولان از سوی ستاد سوخت واکنش نشان داد.

محمد نفریه در پاسخ به این پرسش که چرا سهمیه سوخت معلولان از سوی ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت ملغی شد، اظهار کرد: ما نیز هفته گذشته این موضوع را مطلع شدیم و از آن هفته پیگیری‌های لازم برای این موضوع انجام شد.

وی تصریح کرد: در کارگروه موضوع بند 8 مصوبه هیئت وزیران از سال گذشته سهمیه سوخت برای جمعی از معلولان در نظر گرفته شد که بر همین اساس علاوه بر سهمیه 60 لیتری در ماه، 40 لیتر اضافی نیز بر اساس این مصوبه  برای معلولان در نظر گرفته شده است.

نفریه  با اشاره به اینکه 28 هزار نفر از معلولان که دارای پلاک ویژه بوده‌اند از سهمیه 40 لیتری بهره‌ برده‌اند، افزود: ما از سال قبل اعلام کردیم که  336 هزار نفر از معلولان نیازمند به این سهمیه هستند اما مسئولان مربوطه در این بخش تنها 28 هزار نفر از معلولان که دارای پلاک ویژه بودند را مستحق دریافت این سهمیه می‌دیدند!

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور متذکر شد: علیرغم قطع شدن این سهمیه هنوز نامه مکتوبی از سوی ستاد مدیریت حمل‌و نقل سوخت به سازمان بهزیستی  صورت نگرفته است اما پیگیری‌هایمان را آغاز کرده‌ایم البته صحبت‌های نیز وجود دارد که احتمال دارد مبلغ ریالی 40 لیتر بنزین سهیمه معلولان به آنها پرداخت شود که درخواست سازمان این است که این تسهیلات به 336 هزار معلول داده شود و این افراد کسانی هستند که نیاز به تردد در سطح شهر برای پیگیری امور تحصیلی، توانبخشی و درمانی و... دارند.

وی یادآور شد: از قبل درخواست شده که نماینده‌ای نیز از بهزیستی در کارگروه موضوع بند 8 مصوبه هیئت وزیران حضور پیدا کند که امیدواریم با این موضوع موافقت شود همچنین تعداد بیشتری از معلولان از این تسهیلات استفاده کنند.

* هفتمین همایش ملی عصای سفید برگزار می‌شود

کانون دانش پژوهان با آسیب بینایی باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران به مناسبت روز جهانی معلولین هفتمین همایش ملی «عصای سفید» را برگزار می‌کند.

 در حدود چهل سال پیش، دو آمریکایی به نام های دکتر ناول پری، ریاضیدان کالیفرنیایی و دکتر هاکوبس تنبروک، شاگرد دکتر پری که وکیل، نویسنده و استاد با تجربه در حقوق بود،‌ بیانیه ای در خصوص حمایت از حقوق نابینایان صادر کردند و روز ۱۵ اکتبر را که مطابق با ۲۳ مهرماه است،‌ به نام روز «بین المللی عصای سفید» نامگذاری کردند. این بیانیه،‌ در سال ۱۹۳۸ میلادی برابر با ۱۳۱۷ هجری شمسی از طرف فدراسیون جهانی نابینایان به رسمیت شناخته شد.

«عصای سفید» یک سمبل بین المللی است که طی رعایت و تدوین حقوق نابینایان به دولت ها و کشورها و مؤسسات نابینایی جهان توصیه شده است. قدمت عصا حتی بیشتر از چرخ است؛ اختراع چرخ در حقیقت تحولی در زندگی نابینایان بوده است.

عصای سفید نابینا نشانگر قدرت و بیانگر درخواست کمک وی برای راهنمایی است و سمبل حقوق نابینایان است. نابینایان می توانند با استفاده از آن به جای چشم، محیط اطراف خود را مورد شناسایی قرار داده و با احساس امنیت به رفت و آمد بپردازند. عصا نشانه شناخت فرد نابینا به دیگران است تا با مراقبت، ایمنی آنان را تأمین کند.

هفتمین همایش ملی «عصای سفید» روز چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹، ساعت ۱۶ الی ۱۸:۳۰، به صورت مجازی در پلتفرم اسکای روم برگزار میشود. علاقه‌مندان می توانند جهت شرکت در برنامه به  لینک https://www.skyroom.online/ch/alipanjei/wcf مراجعه کنند.

........اخبار روز

* حرکت خودرویی "پایان مذاکره" در قم ناکام ماند

یک حرکت خودرویی در قم که در فراخوان‌های اصلی با عنوان بزرگداشت شهید محسن فخری زاده و در برخی دیگر نیز با عنوان سیاسی "پایان مذاکره" اعلام شده بود، بدلیل شرایط قرمز کرونایی و ممنوعیت هر گونه تجمع در قم، با ممانعت نیروی انتظامی روبرو شد و به انجام نرسید. پلیس بدلیل برگزاری هر گونه اجتماع در قم بدلیل شرایط قرمز کرونایی، مانع انجام این مراسم شد و به همین منظور مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) که قرار بود این حرکت در آن انجام شود را مسدود کرد.

* ممنوعیت شرعی زندانی‌کردن محکومان مالی مهریه

نایب رئیس کمیسیون حقوقی مجلس:

زندانی کردن محکومان مالی مهریه ممنوعیت شرعی دارد و مجلس با نظر علما و مراجع تقلید هم عقیده است.

 بدهکاران مالی و مهریه در صورت عدم تمکن مالی نباید به زندان بروند که مجلس با جدید این موضوع را دنبال می کند.

* عضو شورای شهر تهران: بلیت مترو باید گران شود

زهرا صدراعظم نوری:

هزینه واقعی استفاده از بلیت مترو ۱۵ هزار تومان است که طبق قانون به سه قسمت تقسیم می‌شود. دولت سهم خود را نمی‌دهد، مسافر هم تنها بخشی از آن را می‌دهد اما شهرداری علاوه بر سهم خود، سهم مابقی را هم می‌دهد. اخذ هزینه ۵ هزار تومانی بلیت مترو باید به تدریج انجام شود تا به مردم فشار نیاید.

* امتحانات دانش‌آموزان حضوری است یا مجازی؟

معاون دفتر آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش:

اگر تا خرداد سال آینده شرایط قرمز باشد و آموزش مجازی را داشته باشیم به جز پایه نهم و دوازدهم سایر پایه‌های تحصیلی آزمون غیر حضوری دارند که ضوابطی برای چگونگی برگزاری آن در نظر گرفته شده و اعلام خواهد شد

 مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزش و پرورش در حال تهیه ضوابط مربوط به برگزاری امتحانات داخلی متناسب با نوع آموزش‌ها و شرایط دانش‌آموزان در مناطق مختلف کشور است و ظرف چند روز آینده آن را ابلاغ خواهد کرد

 به نظر می‌رسد امتحانات پایه دوازدهم قطعاً به شیوه حضوری برگزار خواهد شد که با توجه به شرایط ممکن است زمان بندی آن قدری با تأخیر انجام باشد.

* مجلس خروج از برجام را کلید زد

کلیات طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران در مجلس تصویب شد.

بنابر این طرح سازمان انرژی اتمی موظف است ازجمله از دو ماه پس از تصویب این قانون، سالانه حداقل ۱۲۰ کیلوگرم اورانیوم ۲۰ درصدی تولید و انبار کند و ظرف سه‌ماه عملیات نصب، تزریق گاز، غنی‌سازی و انبارکردن اورانیوم غنی‌شده ، با حداقل هزار ماشین IR-۲m در بخش زیرزمینی تاسیسات اتمی نطنز به اجرا برساند.

* کلیات طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران با ۲۴۸ رای به تصویب نمایندگان مجلس رسید.

مهم ترین هدف این طرح، وادار کردن دشمن به پایان دادن فشار اقتصادی علیه ایران است.

 قالیباف: با تصویب قاطع کلیات این طرح، مجلس این پیام را به دشمن داد که بازی یکطرفه پایان پیدا کرده است.

........گزارش روز

* تولید روزانه 20 میلیون ماسک در کشور

مدیرکل دفتر صنایع نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت صنعت، معدن و تجارت از افزایش ظرفیت تولیدات داخلی مواد اولیه تولید ماسک بهداشتی درمانی در کشور خبر داد.

افسانه محرابی با بیان این مطلب افزود: با شیوع ویروس کرونا در کشور و در دستور کار قرار گرفتن استفاده حداکثری از ظرفیت‌های داخلی و همچنین سرمایه‌گذاری در این حوزه، به خودکفایی در تولید مواد اولیه موردنیاز ماسک و لباس‌های کاورال مخصوص کادر درمان در کشور دست‌یافته‌ایم.

وی تصریح کرد: با استفاده کامل از ظرفیت‌های داخلی، اکنون تولیدکنندگان کشور قادر به تولید مواد اولیه برای روزانه حداقل 20 میلیون عدد ماسک می‌باشند.

محرابی ادامه داد: در حال حاضر نیز طرح‌های توسعه و ایجادی در زمینه تولید Melt Blown (لایه منسوج نبافته ملت بلون) به‌عنوان مهم‌ترین لایه ماسک، با همت بخش خصوصی در دست راه‌اندازی و بهره‌برداری است و پیش‌بینی می‌گردد طی دو ماه آتی شاهد افزایش ظرفیت 2 برابری در تولید این کالا در کشور باشیم.

* نرخ جدید ماسک سه لایه اعلام شد

بنابر تصمیم ستاد لجستیک مقابله با کرونا، قیمت ماسک سه لایه پزشکی استاندارد مورد تأیید سازمان غذا و دارو به 1000 تومان کاهش یافت.

به نقل از وزارت صمت، جلسه ستاد لجستیک مقابله با کرونا با حضور رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان و معاونین بازرگانی داخلی، امور صنایع و نمایندگان سازمان غذا و دارو، وزارت کشور و سایر دستگاههای مسئول و نظارتی، نمایندگان واحدهای تولیدی در محل سازمان حمایت برگزار شد.

در این جلسه ضمن تشریح و ارائه گزارشی از روند موفقیت آمیز تولید انبوه انواع ماسک های بهداشتی سه لایه استاندارد و به تبع آن دپوی قابل توجه ماسک در کشور مواردی بشرح ذیل طرح و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در راستای افزایش تولید محصولات مرتبط با مقابله با ویروس کرونا مقرر شد به منظور رفاه عموم مردم ایران و الزام استفاده از ماسک در کشور و با توجه به شرایط قرمز در برخی استان‌ها، سازمان غذا و دارو با فوریت نسبت به اتخاذ تدابیر لازم برای توزیع ماسک های موجود در محل انبارهای واحدهای تولیدی و شرکت های پخش در مراکز درمانی و داروخانه‌های سراسر کشور اقدام کند.

همچنین با توجه به افزایش حجم تولیدات داخلی و ذخیره سازی های مناسب انجام شده در زمینه تولید انواع ماسک و در راستای حمایت از مصرف کنندگان در شرایط حساس کنونی، حداکثر قیمت مصرف کننده انواع ماسک سه لایه پزشکی استاندارد مورد تأیید سازمان غذا و دارو به هزار تومان کاهش یافت و تمام مراکز عرضه از جمله داروخانه ها، فروشگاههای زنجیرهای و اینترنتی و ... مکلف به رعایت حداکثر نرخ مصوب تعیین شده هستند.

حداکثر نرخ فروش از سوی واحدهای تولیدی به مراکز درمانی و شرکتهای پخش نیز 8000 ریال تعیین شد که البته فروش به قیمت های پایینتر در این شرایط حساس قابل تشکر و تقدیر است.

بر این اساس، تمام واحدهای ذیربط از جمله تولیدکنندگان و عرضه کنندگان نهایی مکلف به رعایت قیمت های مصوب تعیین شده می باشند و در صورت عدم رعایت قیمت های مذکور از سوی هر یک از عرضه کنندگان نهایی، اقدامات قانونی لازم با واحدهای متخلف و سود جود صورت خواهد پذیرفت و بویژه سهمیه پارچه تولیدکنندگان خاطی نیز قطع می‌شود.

شاسان ذکر است که قیمت فروش مصرف کننده ماسک در طول سال جاری در دو مرحله از 1500 به 1300 و از 1300 به 1000 تومان توسط دبیرخانه کمیته لجستیک مقابله با کرونا کاهش داده شده است.

.........بهداشت و سلامت

* ادامه تعطیلی های کرونایی شنبه مشخص می شود

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، گفت: برای ادامه تعطیلی های کرونایی در شهرهای قرمز، شنبه تصمیم گیری می شود.

به نقل از مهر، علیرضا رئیسی افزود: با توجه به سیاست‌های وزارت بهداشت و رعایت مردمی میزان پروتکل‌ها به بالای ۹۰ درصد رسید. به طوریکه در یکم آذر ۱۶۰ شهر در وضع قرمز (هشدار سه) قرار داشتند و اکنون ۳۸ شهر قرمز هستند.

وی ادامه داد: متأسفانه در ۲۳ شهرستان با رعایت نکردن صحیح پروتکل‌های بهداشتی شاهد صعود ابتلاء به ویروس کرونا هستیم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: همه محدودیت‌ها تا صبح شنبه آینده قابل اجرا است مگر اینکه تصمیمات جدید زودتر اطلاع رسانی شود.چنانچه پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود ممکن است به وضع قبل بازگردیم.

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، به ساکنان استان‌های جنوبی کشور درباره شیوع دوباره کرونا با سرد شدن هوا و ادامه دورهمی‌های خانوادگی هشدار داد و گفت: چنانچه ترددهای غیر ضرور و دورهمی‌ها افزوده شود وضعیت کشور بهبود نخواهد یافت.

رئیسی افزود: 38 شهرها از روز چهارشنبه وضع هشدار از قرمز به نارنجی تبدیل می‌شود و فقط گروه شغلی ۳ و ۴ محدودیت دارند.

* کرونا همچنان یک بیماری با علائم تنفسی است

یک متخصص عفونی با اشاره به اینکه بسیاری از مبتلایان به سایر بیماری‌های خطرناک و عفونی از ترس ابتلاء به کرونا به بیمارستان مراجعه نمی‌کنند و در خانه به خود درمانی می پردازند، گفت: نگرانی و ترس از ابتلاء به بیماری در دوران پاندمی کاملاً طبیعی است ولی از سوی دیگر نباید این دلهره و نگرانی وضعیت سلامت فرد را به مخاطره بیندازد.

ایلاد علوی، افزود: اگر فردی نسبت به ابتلایش به کرونا مشکوک است، بهتر است به کلینیک‌های سرپایی و مراکز جامع سلامت مراجعه کند؛ چراکه ورود به بیمارستان خود عامل خطر ابتلاء به کرونا محسوب می‌شود.برخی بیماری‌های مزمن عفونی نیاز مند بررسی و مراجعه متعدد به مراکز درمانی هستند،مثلا  برای بیماران مبتلا به سل، بیماری‌های کبدی و یا هپاتیت‌های عفونی درمان‌های مناسبی وجود دارد و این افراد باید بدانند که عدم مراجعه می‌تواند خطرات جبران ناپذیری را در پی داشته باشد.

وی، پرهیز از خود درمانی در مبتلایان به عفونت‌های ادراری، تنفسی غیر کرونایی، گوارشی، پوستی و یا مفاصل را مورد تأکید قرار داد و گفت: این بیماری‌ها، بیماری‌هایی نیستند که در منزل و با مصرف خودسرانه دارو درمان شوند.علائمی همانند تب، سردرد و درد در ناحیه گردن و یا تورم مفصل ناگهانی، اسهال خونی، انسداد ادراری و سرفه‌های خلط دار پیشرونده همراه با تنگی نفس، علائمی نیستند که بتوان به راحتی نادیده گرفت و به بهانه ترس از ابتلاء به کرونا به تعویق انداخت، این بیماری‌ها می‌تواند در صورت عدم مراجعه اثرات جدی و جبران ناپذیری داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در مراکز درمانی و بهداشتی تمهیدات لازم برای کاهش ریسک ابتلاء به کرونا برای درمان بیماران اندیشیده شده است، گفت: این افراد باید ضمن رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برای درمان به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مراجعه کنند.

وی مراجعه در فواصل طولانی‌تر (در صورت امکان و با صلاحدید پزشک) و یا ارتباط مجازی با پزشک متخصص را راهکار مناسبی برای کاهش تردد به مراکز درمانی دانست.

وی تأکید کرد: تغییری در چهره کرونا از نظر بالینی رخ نداده و همچنان کرونا یک بیماری تنفسی و با علائم تنفسی است، که در کنار آن احتمال بروز علامت هایی ثانویه ای همانند از دست دادن حس بویایی و چشایی، بدن درد، سردرد و یا علامت‌های گوارشی نیز وجود دارد و این موضوع که طیفی از بیماری‌های پوستی مشخصی را با عنوان عارضه کرونا بدانیم هنوز به صورت قطعی اثبات نشده بنابراین نمی‌توان هر عارضه‌ای را به کرونا ربط داد.

........ورزشی

*  گزارشی از جلسه هیأت رئیسه پارالمپیک

یکصد و هشتادمین جلسه هیأت رئیسه و اجرایی کمیته ملی پارالمپیک به صورت وبیناری برگزار شد.

در این نشست، با ریاست محمود خسروی وفا رئیس کمیته پارالمپیک، گزارش عملکرد امور بین الملل و همچنین گزارش سرپرست کاروان توکیو ۲۰۲۰ ارائه و بررسی شد.

مهمترین بخش این گزارش ها، بررسی چالش شیوع کرونا بود که باعث شده تا کنون تمرینات و اردوها تحت تأثیر قرار گیرند و به احتمال زیاد، اعزام ورزشکاران و همراه‌ها به توکیو حتی در سطح کادر فنی را با محدودیت‌هایی مواجه نماید.

در ادامه با طی شدن مراحل تصویب آیین نامه کمیسیون ورزشکاران در هیأت رئیسه و اجرایی و مجمع عمومی کمیته پارالمپیک و با موافقت کمیته بین المللی پارالمپیک مقرر شد در اسرع وقت فراخوان ثبت نام برای انتخابات کمیسیون ورزشکاران منتشر شود.

* برگزاری اولین وبینار سفیران جنبش پارالمپیک

کمیته ملی پارالمپیک به منظور معرفی و توسعه جنبش پارالمپیک در کشور، با انتخاب قهرمانان پارالمپیکی از بین بانوان نام آور به عنوان سفیران جنبش پارالمپیک برای اجرای این هدف از طریق گذراندن دوره‌های تربیت مدرس، آشنایی با جنبش پارالمپیک و دوره‌های مدیریت پیشرفته سازمان‌های پارالمپیکی این مسیر را آغاز نموده است.

اولین وبینار توسط آکادمی ملی پارالمپیک با موضوع آشنایی با جنبش پارالمپیک با مدرسی سیما لیموچی، نایب رئیس بانوان پارالمپیک برگزار شد.

شرکت کنندگان در این وبینار: خانم‌ها نیره عاکف، مژگان طرفی نژاد، زهرا نعمتی، ساره جوانمردی، شهلا بهروزی فرد، هاشمیه متقیان، سمیرا جلیلوند، سمیرا ارم، رقیه شجاعی، الهه قلی فلاح، ملیحه صفایی و محدثه کهنسال بودند.

* مشتری پولدار و دست به نقد؛ آماده جذب لیونل مسی!

رومن آبراموویچ، مالک متمول چلسی، وضعیت لیونل مسی در بارسلونا را زیر نظر دارد.

در تابستان امسال از منچسترسیتی به عنوان جدی ترین مشتری لیونل مسی نام برده می شد و به نظر می رسید او علاقمند به کار کردن دوباره با پپ گواردیولا است. اما حالا گیه لیم بالاگه، خبرنگار مشهور اسکای مدعی شد چلسی نیز علاقمند به خرید لیونل مسی است و در تابستان سال بعد برای خرید او اقدام خواهد کرد.

...........حوادث

* او را کشتم چون با لباس کهنه اش باعث می شد مشتری ها بپرند

ایران نوشت: ساعت 12 و 30 دقیقه روز 12آبان گزارش کشف جسد پیرمردی در دره‌ای حوالی امامزاده داوود به بازپرس کشیک قتل پایتخت اعلام شد.جسد را مرد کشاورزی دیده بود که در حال رفتن به سمت زمین‌های کشاورزی اش در روستای وردیج واریش بود.

طولی نکشید که بازپرس ساسان غلامی و تیم بررسی صحنه جرم راهی دره محل کشف جسد شدند؛ با آنکه هیچ مدرک شناسایی همراه پیرمرد نبود، اما اهالی محل با مشاهده جسد بلافاصله او را شناختند. پیرمرد تنها هر روز مسیر روستا به وردآورد را پیاده طی می‌کرد و زمان زیادی را هم در کافه رستورانی در نزدیکی محل کشف جسد می‌گذراند.
گزارش ناپدیدی
نخستین بررسی‌ها نشان داد دو روز قبل از کشف جسد، فرزندان پیرمرد که از ناپدید شدن پدرشان نگران شده بودند موضوع را به پلیس خبر داده و تحقیقات میدانی تیم جنایی نشان می‌داد که پیرمرد آخرین بار ساعت ۳:۳۰ دقیقه ظهر روز قبل از کشف جسد در کافه رستوران دیده شده است. همین موضوع سرنخی شد تا به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران، تیم جنایی تحقیقات خود را روی صاحبان قهوه خانه و شاگردان او متمرکز کنند و یکی از صاحبان کافه رستوران به‌ نام بهزاد و دو شاگردش بازداشت شدند.
اعتراف به جنایت
آن‌ها در تحقیقات عنوان کردند که همیشه با پیرمرد رابطه خوبی داشته و حتی غذا و چای را هم به‌ صورت مجانی به او می‌دادند.  گفتنی است روز قبل از کشف جسد هم پیرمرد به قهوه خانه آنها رفته و پس از نوشیدن چای آنجا را به مقصد خانه یکی از بچه‌هایش ترک کرده است. در ادامه تحقیقات بهزاد ادعای عجیبی مطرح کرد: روز حادثه شهرام، شریکم را دیدم که همراه مقتول کافه رستوران را ترک کرده و بی‌شک او در این جنایت نقش داشته است. اظهارات مرد جوان و مدارکی که تیم جنایی در ادامه بررسی‌ها به‌ دست آورده بودند باعث شد تا آنها به سراغ شهرام بروند. شهرام، مرد ۵۲ ساله در تحقیقات به جنایت اعتراف کرد؛ با اعتراف او، متهم به دستور بازپرس جنایی در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت قرار داده شد و بررسی‌ها ادامه دارد.
گفت‌ و گو با متهم

پیرمرد را از کی می‌شناختی؟ حدود ۲۰ سالی می‌شود که من و برادرم اینجا کافه رستوران داریم و از یک سال و نیم قبل هم بهزاد و یک نفر دیگر با ما شریک شدند. رستوران ما در ۴ کیلومتری روستا است و مقتول را نه تنها من بلکه تمام اهالی محل می‌شناسند.سال هاست که این جاده را طی می‌کرد و به کافه رستوران من هم زیاد می‌آمد.

چرا او را کشتی؟ بهزاد پیشنهاد قتل را داد و گفت بهتر است جایی سر به نیستش کنیم و من هم به سفارش بهزاد این کار را انجام دادم. قبل از کرونا شرایط  کافه رستورانم خوب بود و درآمد خوبی داشتیم، اما با شیوع کرونا مشتری هایم کم شد؛از طرفی مقتول هر روز به کافه رستوران می‌آمد او سر و وضع تمیز و مرتبی نداشت، مشتری‌ها با دیدن او می‌رفتند و دیگر نمی‌آمدند.

چگونه او را کشتید؟ ساعت حدود ۴ بعد از ظهر بود، یکی از شاگردانم پیرمرد را از کافه رستوران خارج کرده و او را به دره برد. پشت سر آنها من به سمت دره رفتم و از پیرمرد خواستم که دیگر به کافه رستورانم نیاید، اما او باز هم شروع به فحاشی کرد و من که از دستش عصبانی شده بودم سنگی برداشتم و به سرش زدم، بعد به خانه‌ام رفتم و فردای آن روز بچه‌هایش به‌دنبال پدرشان آمدند و بعد هم که جسد پیدا شد.

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *