شناسه خبر: 2213 منتشر شده در مورخ: 1392/11/8 ساعت: 12:58 گروه: اجتماعی  
مناسب سازی معابر برای معلولان مطابق استانداردها باشد

مناسب سازی معابر برای معلولان مطابق استانداردها باشد

شهردار زرقان شیراز گفت:مناسب سازی معابر و اماکن عمومی برای تردد معلولان باید براساس ضوابط و استانداردهای لازم انجام شود و این کار فقط برای رفع تکلیف نباشد.

 

محسن اعتصامی پور، روز سه شنبه درگفت و گو با خبرنگارایرنا افزود:متاسفانه بسیاری از اقداماتی که هم اکنون به عنوان مناسب سازی در شهرها انجام می شود نه فقط در آن استانداردهای لازم رعایت نشده است بلکه در شرایطی خود می تواند برای معلولان خطرآفرین باشد.

وی اظهارکرد:درمناسب سازی معابر و اماکن عمومی نه تنها معلولان بلکه باید رفاه حال سالمندان به عنوان بخش بزرگی از اجتماع نیز در نظر گرفته شود.

شهردار زرقان بیان کرد:هرچند اقداماتی که از قبل با عنوان مناسب سازی در این شهر انجام شده تا حدی خوب و مفید بوده است اما درآینده می کوشیم با یک نگاه کاملا فنی و کارشناسی شده این اقدامات را ادامه دهیم.

اعتصامی پور اضافه کرد:در صورت تامین اعتبار لازم درسه ماه آینده می توانیم برنامه جامعی برای مناسب سازی کل شهر زرقان تدوین و براساس آن این شهر را به عنوان یک شهرالگو معرفی کنیم.

شهردار زرقان با اشاره به نصب موانع مختلف در ورودی بعضی کوچه ها و بوستان های شهر زرقان برای جلوگیری از مزاحمت موتورسواران گفت:این صحیح نیست به دلیل ضعف فرهنگی برخی از افراد اجتماع ، شمار زیادی ازمعلولان و سالمندان را از حقوق خود محروم کنیم.

اعتصامی پورادامه داد:برای حل این معضل دستگاه های فرهنگی باید اقدام کنند و درصورت عدم حصول نتیجه ضروری است نیروی انتظامی با این گونه ناهنجاری های اجتماعی برخورد کند.

شهر زرقان در فاصله 25 کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.

 

 

انتهای پیام

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *